Deel dit artikel
-

Doubleclick: meer rich media, samenwerking Netratings

De vraag naar rich media-advertenties blijft toenemen en ze spelen een steeds belangrijker rol in het totale aanbod van advertenties. Dat constateert Doubleclick. Verder maakt het bedrijf bekend dat het gaat samenwerken met VNU-onderdeel Nielsen/Netratings.

Bijna veertig procent van alle advertenties in het EMEA-gebied (Europa, Midden-Oosten en de America's) verschenen in het vierde kwartaal in ‘rich media’-formaat, een toename van 43 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2002, aldus Doubleclick. De standaard-banner van 468 x 60, doet het nog altijd het beste. Deze is nog altijd goed voor ruim 52 procent van het totaal aantal advertenties.

Verder constateert Doubleclick dat 'rich media'-advertenties sterkere conversie ratios laten zien dan online advertenties waarbij geen gebruik wordt gemaakt van rich media-technologie (advertenties waarbij gebruik wordt gemaakt GIF’s and JPEG’s).

De ‘click through’-ratios  van rich media-reclame-uitingen liggen met 1,24 procent een stuk hoger dan bij sommige direct response tarieven van traditionele media, zo constateert het mediabureau. Het advertentievolume van Doubleclick in het vierde kwartaal gaf een stijging van 43 procent te zien (van 142,2 miljard tot 203,8 miljard impressies).

Verder maakt Doubleclick bekend dat het gaat samenwerken met Nielsen/Netratings. Met gegevens die door Doubleclick worden verstrekt , gaat met behulp van de Nielsen Monitor-Plus (dat meet hoe er in traditionele media geadverteerd wordt) en de Nielsen//NetRatings AdRelevance-monitor (het in kaart brengen van online adverteren) gekeken worden hoe hard de online advertentie-markt jaarlijks groeit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond