E-mailresponsmeter

Een e-mailoptie op de website kan een extra mogelijkheid betekenen om met klant en prospect te communiceren. Maar dan moeten ze wel antwoord op hun mailtjes krijgen. Hoe is het eigenlijk gesteld met de e-mailreactiesnelheid in het Nederlands bedrijfsleven en bij de overheid? NetBeheer BV zond een mailtje naar de websites van tien gemeenten met het verzoek zo snel mogelijk een antwoord te retourneren in verband met een onderzoek naar de termijn waarbinnen e-mailberichten worden beantwoord. Hieronder het resultaat:
Gemeente Rotterdam: 41 minuten
Gemeente Ede: 1 werkdag
Gemeente Eindhoven: 2 werkdagen
Gemeente Groningen: 3 werkdagen
Gemeente Amsterdam: na 5 werkdagen geen antwoord
Gemeente Den Haag: na 5 werkdagen geen antwoord
Gemeente Utrecht: na 5 werkdagen geen antwoord
Gemeente Maastricht: na 5 werkdagen geen antwoord
Gemeente Middelburg: na 5 werkdagen geen antwoord
Gemeente Nijmegen: na 5 werkdagen geen antwoord
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Alfons Fafiani
Naast de resultaten van dit onderzoek is het ook belangrijk de klant-eis/wens goed in beeld te hebben. Pas dan kan een oordeel gegeven worden over de wijze waarop de bedrijven presteren. Zonder meetlat is het moeilijk meten.Door een blanco mailtje te sturen naar het e-mail adres 2mailornot2mail@kpn.com kan iedereen gratis in het bezit komen van de resultaten van een groot landelijk onderzoek naar de klantbeleving en de klanteis over het e-mail gebruik (netiquette, responssnelheid, gebruik reclame, aanhef en ondertekening etc etc.)