Deel dit artikel
-

E-commerce zorgt niet voor groei bij Deutsche Post DHL

Deutsche Post DHL realiseerde afgelopen kwartaal groei in omzet en winst, maar niet dankzij e-commerce. De divisie voor pakketten haalde nipt een omzet van 3,6 miljard euro, het niveau van vorig jaar. Het waren vooral de hogere posttarieven die voor groei zorgden.

Deutsche Post zag zijn omzet vorig kwartaal met 1 procent stijgen naar 13,7 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (ebit) steeg met ongeveer 6 procent tot 654 miljoen euro. De nettowinst was kwam uit op 461 miljoen euro. De winst voor de pakketbezorgingen daalde echter naar 188 miljoen euro van 238 miljoen vorig jaar.

Deutsche Post profiteert naar eigen zeggen nog wel van de groei van online retailing in Duitsland en andere landen.  Het bedrijf heeft verder stijgende inkomsten uit de supply chain-divisie, dankzij nieuwe contracten met onder meer autofabrikanten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond