Deel dit artikel
-

‘Eerste Europese locatiegebaseerde reclamenetwerk’

Een nieuw reclamesysteem ziet tot op tien meter nauwkeurig waar iemand zich bevindt en kan bij de locatie passende reclame uitserveren op mobieltjes.

Dat is het idee van het net gelanceerd Radcarpet, een initiatief van het Berlijnse Servtag. Het systeem wordt bestempeld als Europa’s eerste locatiegevoelige mobiele reclamenetwerk.

Adverteerders, veelal MKB-bedrijven, betalen enkel als de consument op enige manier reageert op de uitingen op het mobiele web. Dat kan zijn: het bekijken van een landkaart, versturen van een e-mail, een sms of een telefoontje plegen.

Het reclamesysteem legt per definitie een nauwe link tussen de fysieke retailwereld en iemands digitale leef- en werkomgeving.

Reclamenetwerken als die van Google en Mads bieden ook opties voor lokale targeting.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond