Deel dit artikel
-

Eerste Facebook voor mode

Het Duitse modeplatform Stylight, dat sinds maart ook actief is in Nederland, start vandaag een sociaal netwerk voor mode. Dat moet de beperkingen van Facebook en Pinterest wegnemen.

Op Facebook en Pinterest worden over het algemeen veel foto’s van kleding en accessoires geplaatst, maar wil je die vervolgens bestellen, dan wordt het al gauw moeilijk, tenzij het pagina’s van de fabrikant zelf betreft.

Onder de codenaam Stylight One heeft het Duitse merk nu zijn eigen Facebook ontwikkeld. Ook daar kunnen nog steeds foto’s en video’s van kleding worden geplaatst, het bedrijf spreekt van ‘creatieve en fantasievolle collages’, maar wie ze wil hebben kan ze meteen bestellen van een van de partnersites.

Uiterlijk begin 2013 zal het platform – Fashion Mood Boards, pas in de loop van de middag live – ook mobiel zijn te gebruiken.

De kledingwinkel Stylight ging in maart in Nederland van start als onderdeel van een Europese expansie. De winkel houdt zelf geen voorraden aan, maar werkt via affiliatelinks naar webwinkels leiden waar de items wel te koop zijn.

Tot de aandeelhouders in Stylight behoren Holtzbrinck Ventures, het management, Urs Keller en de investeringstak van Tengelmann.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond