Deel dit artikel
-

Eerste grote namen partners voor TNT Webshops bekend

TNT is bezig de webwinkels op te tuigen voor We Fasion en M&S Mode. De bedrijven besteden techniek, logistiek en marketing uit aan het postbedrijf, dat zijn digitale omzet wil verdubbelen.

Twinkle Magazine meldt dat de webwinkels van deze twee landelijke retailketens binnen enkele maanden online komen. De uitgave baseert zich op uitspraken die TNT-baas Harry Koorstra deed tijdens een analistenbijeenkomst in Londen.

Koorstra’s presentatie is hier te downloaden.

We Fashion en Maxeda’s M&S Mode hebben elk wel een website, maar die ontstijgen niet het niveau ‘digitale folder’. De bedrijven bereiden zich echter voor op de opening van hun digitale verkoopkanalen. De ketens leveren de kleding, TNT zorgt voor de betalingen, techniek, vervoer en marketing.

Zeker nu TNT activiteiten op de Europese postmarkt gaat afstoten, groeit het strategisch belang van de pakketmarkt. De digitale initiatieven van de vervoerder haken in op groei in e-commerce. Behalve de logistiek wil het ook andere componenten van de elektronische handel toe-eigenen.  

E-commerce wordt in het strategische plan voor de jaren tot 2015 ‘een grote kans’ genoemd.

In een recent video-interview met Emerce zei Ger Jacobs, Commercieel Directeur TNT Post, dat hij de omzet uit e-commerce komende jaren wil verdubbelen. Met zijn verscheidene shops zou het bedrijf ondertussen jaarlijks 50 miljoen euro omzetten. Daarmee is het, naar eigen zeggen, de nummer 14 webwinkelexploitant van Nederland.

 

Foto:

Deel dit bericht

1 Reactie

robert weaver

Is docdata e-commerce dan niet een voor de hand liggend overname kandidaat?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond