Deel dit artikel
-

Effectievere meetmethode voor banners

– Veel Internetters klikken webpagina's door voordat ze volledig in beeld zijn. Banners blijven daardoor veelal onbekeken. In de meeste meetmethoden, die uitgaan van opgevraagde pagina's bij de server, worden ze echter wel meegeteld. Het Amerikaanse bedrijf Thinking Media zegt met Active Track een realistischer meting te bieden, die is gebaseerd op het daadwerkelijke downloaden van de pagina, inclusief banners.

Active Track stuurt een kleine Java-applet mee die aan de kant van de browser bijhoudt wat er met een banner gebeurt; hoe lang iemand hem in beeld heeft en of hij er op klikt. Informatie daarover wordt realtime naar een ActiveTrack-database gestuurd, en passeert zo dus de server waarop de site draait.

Adverteerders hebben daardoor in ieder geval de zekerheid dat hun banner ook echt is bekeken, en niet alleen via de desbetreffende pagina is opgevraagd. De methode heeft Thinking Media veel positieve reacties opgeleverd alsmede een groot bedrag aan investeringen. OgilvyOne gaat Active Track deze maand uittesten.
Bron: AdAge

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond