Deel dit artikel
-

Emerce eRetail: Heel Nederland weet V&D te vinden

De naamsbekendheid van V&D is zo groot dat heel Nederland de site weet te vinden. Er wordt vooral gezocht naar artikelen die men zich uit het verleden weet te herinneren. Reden om het aanbod met partners uit te breiden.

Met 62 vestigingen is V&D het grootste warenhuisconcern in Nederland. Gemiddeld komen er zo’n 1,8 miljoen bezoekers per week over de vloer.

V&D is nog niet zo lang online, sinds 2008, vertelde e-commerce manager Noël Manning bij V&D gisteren op Emerce eRetail in Bussum. Maar het bedrijf wil straks tot de vijf best bezochte sites van behoren met een omzet van 50 miljoen euro, vergelijkbaar met de grootste V&D-vestiging van V&D in Utrecht. De webomzet bedraagt nu zo’n 17 miljoen.

“We zijn nog volop bezig om de multichannelformule te verbeteren”, aldus Manning. V&D heeft zogenoemde ophaalpunten geopend in bijna al zijn warenhuizen. Daartoe werd vorig jaar een white label-overeenkomst getekend met Kiala. Het afhalen heeft weer een aanzuigende werking op het winkelbezoek. “Onze klanten willen graag bestelde artikelen in de winkel komen halen, maar nog te vaak moeten ze dan naar de vierde verdieping. Bij de herinrichting van de winkels gaan we daar meer rekening mee houden.”

Verder zal men zich in de toekomst meer op private label-artikelen richten, oftewel unieke producten die niemand anders heeft.

Ondanks het wel erg ruime aanbod, heegft V&D heeft niet te klagen over aanloop. Er zijn 20.000 fans op Facebook, 32.000 volgers op Hyves, 600.000 mensen zijn geabonneerd op de nieuwsbrief en de site zelf is goed voor 60.000 bezoekers per dag.

In de loop der tijd heeft men het aanbod van artikelen steeds verder uitgebreid. V&D online is groter dan welke vestiging ook. Zo bieden Dixons en Perry producten aan die ook rechtstreeks door deze bedrijven geleverd worden. “We zien aan de zoekresultaten eigenlijk vooral dat men zoekt op artikelen die V&D vroeger leverde, bijvoorbeeld outdoor producten”, vertelde Manning aan Emerce. Dat is ook de reden men de samenwerking heeft versterkt, ook offline, want vorig jaar is Perry ook een eerste shop-in-shop begonnen in de V&D-vestiging in Nijmegen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond