Deel dit artikel
-

Emerce introduceert gepersonaliseerde SMS-service

Emerce is in samenwerking met 'mobile business solutions'-bedrijf Emexus gestart met een gepersonaliseerde SMS-service . Abonnees op de dienst kunnen zelf een berichtenprofiel samen stellen. De nieuwe dienst is niet langer gratis, maar wordt door middel van 'reversed billing' bij de gebruiker in rekening gebracht.

In het berichtenprofiel kunnen gebruikers aangeven in welke rubrieken ze geïnteresseerd zijn. Gekozen kan worden uit ontvangst van alle headlines (1 sms-bericht per dag), Emerce select (met keuze uit de rubrieken e-business, kapitaal, technologie, regelgeving, marktcijfers, marketing, content, fulfillment, industrie), Emerce kort (iedere dag maximaal 3 berichten met de headlines van Kort nieuws) en Emerce update (waarbij alleen het zogenoemde 'breaking' nieuws wordt verstuurd).

De SMS-abonnee kan het gekozen profiel op elk gewenst moment naar eigen voorkeur veranderen. In een later stadium volgt de mogelijkheid om zelf het gewenste tijdstip aan te geven waarop de berichten moeten worden verstuurd.

De SMS-berichten kosten 40 eurocent per bericht en worden bij de abonnee door middel van 'reversed billing' automatisch via de mobiele provider in rekening gebracht.

Abonnees op de bestaande SMS-dienst krijgen direct de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe dienst. Na de registratie ontvangt de gebruiker een SMS-bericht met een unieke code. Dit bericht moet per SMS worden beantwoord, waarna het abonnement van kracht is. Afmelden kan te allen tijde per SMS of via de Emerce website.

Deel dit bericht

6 Reacties

Leen van Wuicken

Op zich wel aardig, maar wat heeft Emerce nu eigenlijk te bieden? Jullie publiceren 's morgensvroeg 3 of 4 berichtjes en nemen nog wat kortje stukjes van andere sites of persberichten over en dat was het dan. Vaak zijn jullie ook nog eens erg laat met het nieuws en slechts heel zelden hebben jullie een echte scoop. Daar gaat toch niemand voor betalen?

F. Bijl

Al snel na het initiatief van Emerce nieuws via SMS werden de SMS-jes wat minder in frequentie (op die enkele keren na dat 10x hetzelfde bericht binnen 1 uur werd verzonden). Of het nu de bodem van de Distefora schatkist is of een commerciële brainwave van Emerce: in beide gevallen voorspel ik een tragisch einde voor de SMS-service tegen de huidige tarieven (of eigenlijk tegen ieder tarief >0) .

Jan Sellis

Ik ben het eens met eerdere reacties. Waarom betalen voor een dienst die niet eens werkt? Soms een week geen sms, daarna een stuk of 30. Verder is het nieuws hier gewoon oud, en wordt te weinig geupdate. neem sites als webwereld, planet multimedia, auto. gids enz. Nee, een doodgeboren kindje denk ik…

Sander Nubé

In de drie reacties tot nu toe staat jammer genoeg niet veel positiefs. Ik geef eerlijk toe dat ik niet altijd weet of een bericht op emerce super actueel is of niet, maar het zijn dan ook vaak berichten die min of meer in artikel vorm zijn geschreven, dat wil zeggen dat er meer tijd en kennis bij komt kijken om een bericht te produceren.De sms-dienst biedt verder natuurlijk de mogelijkheid om veel meer korte berichten te produceren. Ik neem aan dat niet alleen de geplaatste artikelen op emerce in aanmerking komen voor de sms-dienst.Helaas vormen de kosten van die berichten soms een probleem, zoals bij studenten die wel geinteresseerd zijn, maar er het geld niet voor hebben. Ik ben van mening dat de dienst op zijn minst kans van slagen heeft, maar hoe het allemaal uitpakt moet inderdaad nog maar blijken.

Janneke

Gevaar hiervan is dat er nu veel nieuws gemaakt kan worden. Per slot van rekening heeft Emerce daar belang bij. En dan ontstaat de kans op berichten die weinig nieuwswaardig zijn maar uit financieel gewin wel gesmst gaan worden. Dingen als "Merien voorziet herstel in 2e kwartaal" of "steeds meer webdesigners laten zich omscholen". Van die open deuren. Tis niet gezegd dat Emerce dat zal doen. Maar het belang is er wel.

Sander Dullaart

Dit gaat misschien werken als de email alert eraan gekoppeld wordt, en de artikelen slechts in [te korte] samenvatting te lezen zijn voor niet-abonnees. Alleen de SMS betaald maken is niet vanuit een uitgeef-formule bedacht maar vanuit een quick win ben ik bang.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond