Emerce Update Performance Based Marketing

In de Emerce Update van 16 februari 2006 vertelden merchants en affiliates over hun praktijkervaringen met performance based marketing. In de afsluitende discussie kwamem de diverse affiliatenetwerken en Google aan het woord. Issues waren ondermeer: – Welk model kies je? – Welke partner kies je? – Hoe ontwikkelen de prijzen zich? – Is fraude een probleem? Hieronder vind u links naar de diverse verslagen van de middag.
Dagvoorzitter: Michiel Frackers
13.00 Ontvangst en bezoek aan de playground
13.25 Welkom
13.30 Inleiding : Karel Kolb, Feeder
Performance Based Marketing, wat verstaan we eronder? De twee belangrijkste peilers, affiliate programma’s en paid inclusion, worden geïntroduceerd en kort toegelicht. Het afrekenmodel van beide varianten wordt uit de doeken gedaan.
Bio Karel Kolb
Karel Kolb (36) vestigde zich in 2001 als zelfstandig webmarketeer en freelance auteur. Op internet zijn zoekmachines zijn grote passie. Zo voert hij voor kleine en grote klanten Google AdWords-campagnes. Begin 2005 lanceerde hij zijn eigen RSS zoekmachine, Feeder.nl. In november van dat jaar verscheen zijn boek ‘Werken met RSS’ bij Van Duuren Media.
14.00 Workshop ‘Rekenen’ : Jorij Abraham, TUI
Als adverteerder affiliateprogramma’s selecteren is geen sinecure. In deze presentatie komen de verschillende afrekenmodellen (CPS, CPC, CPM, CPL enz.) aan bod. Welke kengetallen heeft u nodig om verschillende afrekenmodellen tóch te kunnen vergelijken?
Bio Jorij Abraham
Jorij Abraham is werkzaam als manager e-commerce bij TUI Nederland, een reisorganisatie met zestien verschillende merken, die elk hun eigen herkenbare karakter en uiteenlopende specialismen hebben. De afdeling e-commerce ondersteunt de merken met de ontwikkeling en beheer van hun sites en online marketing strategie.
14.30 Case adverteerder : Bjorn Gianotten, Air Berlin
Nadat een toenemend aantal Nederlandse en Belgische klanten op vluchten vanuit de grensstreek gerealiseerd waren, startte Air Berlin in 2005 succesvol met dagelijkse vluchten vanaf Schiphol. De concurrentie in de luchtvaart is keihard en de strijd om de klant speelt zich in toenemende mate op het internet af. Het affiliate programma speelt hierbij een belangrijke rol.
Bio Bjorn Gianotten
Bjorn Gianotten studeerde in 1996 af aan de Hogeschool voor Toerisme en Verkeer te Breda en werkt sinds 2003 voor Air Berlin, de derde low cost airline van Europa.
15.00 Pauze en bezoek aan playground
15.30 Case adverteerder : Martijn Jansen, eBay
Ervaringen van een adverteerder met performance based adverteren. Wat werkt wel en wat niet?
Bio Martijn Jansen
Martijn Jansen is Head of Internet Marketing voor eBay.nl en Marktplaats.nl en daarmee verantwoordelijk voor de inkoop en inzet van online advertising en online partnerships. Het Internet Marketing Team is constant bezig op lokaal en internationaal niveau de resultaten van de campagnes te verbeteren met een zeer sterke focus op performance based deals, met name via affiliate programma’s. Voorheen was Martijn actief voor eBay in België en Duitsland.
16.00 Case Affiliate : Kees Verpalen, Beslist.nl
Aan affiliates hebben de meeste programma’s geen gebrek. Per advertentie staan tientallen websites te trappelen om ‘m op te nemen. KeesVerpalen vertelt wat dat oplevert.
16.30 Paneldiscussie affiliate-bedrijven
Hoe ontwikkelt de markt voor affiliate-marketing zich? Wat is de rol van zoekmachinemarketing hierin? Wat zijn de verschillen tussen de netwerken? Hoe moeten adverteerders en mediabureau's met affiliate marketing omgaan? Plus: Klikfraude, hoe herkent u het en wat moet u vervolgens doen?
Deelnemers:
Jeroen Kramer – TradeDoubler
Marko Dobroschelski – Daisycon
Roger Kenbeek – Zanox
Thomas Joosten – M4N
Jan Pons – Testnet
Marc Duijndam – Google
17.00 Borrel
- Webcast (powered by Connecting Media)
- VODcas
Kopieer bovenstaande link in iTunes. De VODcast link bijft het gehele jaar hetzelfde en zal na elke "Update" vanzelf uitbreiden voor alle iTunes gebruikers zodra zij iTunes opstarten)
- Affiliatenetwerken lijken op elkaar, of niet?
- Pure commercie werkt
- Veel aandacht voor grote affiliates
- Frackers interviewt …
- PBM: waar gaat het nu precies over?
- Afrekenmodellen vergeleken
Per auto
U kunt uw auto het beste parkeren in parkeergarage De Kolk, kijk hier voor een exacte routebeschrijving naar de parkeergarage
Per openbaar vervoer
De Rode Hoed ligt in het centrum van Amsterdam, ongeveer 10 minuten lopen van het Centraal Station. Door haar centrale ligging is De Rode Hoed goed bereikbaar per openbaar vervoer. Het openbaar vervoer biedt diverse mogelijkheden:
Tweede stop vanaf het Centraal Station, halte Nieuwezijds Kolk, met tramlijn 1, 2, 5, 13 en 17.
Met lijn 13 en 17 is uitstappen ook mogelijk bij de halte Westermarkt.
Houdt u met uw reistijd rekening met mogelijke drukte in het centrum van Amsterdam.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond