Emerce Update Selfservice

Fysieke loketten sluiten en virtuele worden geopend. De klant kan steeds meer online vragen en regelen. Voor zowel bedrijf als klant tijd- en geldbesparend. Tenminste, als de backoffice goed is afgestemd op de vraag. En als het vinden van het juiste antwoord geen eindeloze speurtocht wordt. Tijdens deze Update hoorde u in hoeverre selfservice inderdaad “loont”, of het de klanttevredenheid wel verhoogt en wat de nieuwste mogelijkheden zijn.
PROGRAMMA
13.00- 13.30 Zaal open
13.30-13.35 Introductie door dagvoorzitter Eduard de Wilde van Brickmeetsbyte
13.40- 14.00 uur FBTO – Jan van der Werf
en Clockwork – Robert Jan van Nouhuys,
Onder het motto "Verzekeren kan jezelf, bij FBTO" richt FBTO zich op de consument die zijn verzekeringen zelf wil en kan regelen: Consumenten kunnen op FBTO.nl het gehele koopproces doorlopen.
Download de presentatie hier
14.00 –14.20 uur Coníche – Dirk Stuip
SUSA Uitzendbureau bestaat al sinds 1947, maar heeft zich in de afgelopen 10 jaar omgevormd van een non-profit instelling naar een studenten uitzendbureau dat als voorloper geldt op het gebied van selfservice voor haar medewerkers. De continue afstemming en participatie met de gebruikersgroep heeft een uiterst functionele selfservice omgeving opgeleverd.
14.20- 14.40 uur SNS Bank – Evert Stobbe
SNS Bank maakt voor beantwoording van vragen van klanten onder meer gebruik van FAQ's. Deze FAQ's zijn per onderwerp over de hele website te vinden en worden geautomatiseerd gevuld. Hierdoor blijven ze actueel. De klant krijgt antwoord en SNS Bank waardevolle informatie.
14.40- 15.00 uur Clubmessage – Jeroen van Glabbeek
In deze interactieve sessie kan de zaal reageren op een aantal stellingen over sms en zelf meedenken over nieuwe toepassingen van sms voor selfservice. Van Glabbeek behandelt een aantal succesvolle en minder succesvolle voorbeelden uit de praktijk waarbij sms wordt ingezet om het leven van klanten gemakkelijker te maken.
Download de presentatie hier
15.00-15.30 uur Pauze en bezoek aan de Playground
15.30-15.45 uur Junglerating – Joost Steins Bisschop
Een gesproken column. Joost Steins Bisschop is senior consultant bij JungleRating en vaste columnist bij Het Financieele Dagblad.
15.45-16.10 uur Simyo.nl – Bastiaan de Jong
Simyo.nl is een nieuw merk op het gebied van mobiele telefonie en is alleen online verkrijgbaar. Hiermee is Simyo.nl een nieuwe categorie in de mobiele markt gestart. De eenvoud van het concept heeft naast efficiency ook wijze lessen opgeleverd over de behoefte van klanten aan menselijk contact.
16.10-16.30 uur Ecreation – Sjoerd van Dijk
Op het gebied van selfservice maakt Ecreation onder meer gebruik van chatbots. Een van deze concepten is Alice en de daarbij behorende software die de gebruiker in staat stelt om via een IM buddy in normale taal te communiceren met een kennisdatabase. Hoe kun je een chatbot inzetten en wat biedt Messenger nog meer voor mogelijkheden?
16.30-17.30 uur Borrel & Afsluiting
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond