Deel dit artikel
-

Emerce vernieuwd

Het is u mogelijk opgevallen: de site van Emerce is voorzien van een nieuw jasje. Daarnaast is een aantal rubrieken samengevoegd, tot de drie hoofdrubrieken 'Business', 'Media & marketing' en 'Technology'. Deze aanpassing is een gevolg van de vernieuwing die Emerce-magazine heeft ondergaan. Lay-out en rubrieksindeling van blad en site zijn zo beter op elkaar afgestemd.

Emerce magazine heeft de redactionele formule verbreed en ontwikkelt zich tot een zakenblad over business-innovatie, media en informatietechnologie. In Emerce willen we laten zien hoe innovatie tot stand komt uit het samenspel tussen creativiteit, ondernemerschap, en informatietechnologie. Deze verbreding zal langzaam maar zeker ook in de onderwerpskeuze op de site zichtbaar worden.

Niettemin blijven we online ook uitvoerig berichten over de ontwikkelingen in de internetindustrie. In de loop van 2003 zullen we nieuwe onderdelen aan de site toevoegen.

Emerce magazine is vanaf 21 november te koop bij Ako, Bruna, Albert Heijn en vakhandel.

Deel dit bericht

13 Reacties

Peter Schinkels

Emerce te koop in de winkel, een grote stap vooruit!

Ivo

Mooie teksten hoor: "Emerce magazine heeft de redactionele formule verbreed" Maar ondertussen hebben jullie het aantal uitgaves verlaagd van 10 naar 6 maar daar haalt de frontpage niet.

GJ

Ondanks de verbeterde site, krijg ik nog steeds die vervelende javascript foutmelding (tekenreeks constante niet afgesloten) als ik vanuit de nieuwsbrief op een link klik.

Bjorn

Gefeliciteerd met de verbeterde lay-out! Het blijft mooi overzichtelijk en de indeling is hezelfde gebleven (blijft lekker makkelijk). De Emerce ligt hier overigens al jaren te koop in de winkel.Abonnees die het blad nu gratis krijgen hoefen hopelijk niet te gaan betalen. Als dat gebeurd kijk ik liever tegen de online banners aan en haal al mijn informatie van de website af. Maar ga in ieder geval door met het interessante blad en website.

Daan

Heel fijn! Het blad is heel lekker leesbaar geworden, veel meer een magazine. Ik ben er in ieder geval erg blij mee!

Heleen Sluijs

De nieuwe vormgeving ziet er prachtig uit. Jammer dat in deze vormgeving plaats is gecreëerd voor een advertentie na elke inleidng van een artikel. Ik vind dit nu al bijzonder storend. Ik begrijp best dat er commerciële doelstellingen gehaald moeten worden, maar vind deze uitwertking daarvan zo storend dat ik mijn internetgerelateerd nieuws liever ergens anders ga bekijken. Jammer.

sim

Nieuwe vormgeving lijkt ten koste gegaan van de snelheid; moet veel langer wachten.

Joost Becking

Goed om meer de 'echte' business op te zoeken. Juist voor bedrijven die ICT/internet toe (willen) passen wordt Emerce zo een interessantere nieuwsbron. Zolang de informatie goed en actueel is, heb ik geen moeite met banners.

Peter Schinkels

Gisteravond vond ik op de deurmat de vernieuwde offline Emerce. En ik moet eerlijk zeggen, het is de eerste Emerce waar ik praktisch gezien ook echt iets mee kan, alles waar ik de laatste tijd mee bezig ben wordt behandeld. Geweldig.

dotcom baby

Duidelijke invloed van Quotemedia is voelbaar in de vormgeving, redactie en formule aanpassingen. Zeker een vooruitgang maar het is nog even wachten op de smeuïge verhalen om het echt van de grond te krijgen. Maar deze Emerce laat ook weten dat er een nieuwe wind waait in Nederland. 'New Economy is Back' – 'leaner, meaner, wiser'… de ondernemers zijn klaar om de vruchten te gaan plukken van de harde overlevingslessen van de afgelopen jaren. Laten wij hopen dat zij deze keer ook een grotere dosis ethiek met zich meebrengen.

Jeroen.com

Voor hen die de oude versie van Emerce uit sentiment nog eens terug willen zien, {hier; http://web.archive.org/web/20011020105957/ http://emerce.nl/index.html } is een online archief van de homepages van sites, ook leuk om oud nieuws weer eens te zien.

Donders

Een hele verbetering. Het blad komt nu maar eens in de twee maanden, maar er staat wel veel meer in. Verrassend is ook het nieuwe cadeau-katern. Heel goed bedacht zo voor de kerstdagen. Met spannende geschenksuggesties, zoals wasmachines en stofzuigers. Zelfs een bon voor de plastische chirurg. Wat een lezersservice!

Wim

Ik vind de nieuwe lay-out helemaal niks. Te druk, er is minder ruimte voor de goede columns, steeds meer info waar ik niks aan heb of wat ik ook in andere bladen kan lezen (cadeaukatern bijvoorbeeld!). Misschien spreekt de Emerce nu een groter publiek aan, maar ik denk dat de huidige lezers hier niet allemaal blij mee zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond