Deel dit artikel
-

EMTÉ Supermarkten introduceert loyalty-app

Supermarktketen EMTÉ lanceert een mobiele app met daarin een spaarprogramma voor zijn vaste klanten. Die kunnen daarmee korting krijgen op aankopen in de winkel en bij onderhoudende gelegenheden bij ondernemers in de buurt.

De app maakt deel uit van het nieuwe klantenprogramma Fijnproevers. De kassa’s in de honderddertig winkels, voornamelijk in het zuiden van het land, zijn onlangs vernieuwd en komende weken zal in de filialen een intensieve reclamecampagne worden gehouden om vaste klanten op de digitale noviteit te wijzen.

Alle winkels zijn van gratis WiFi voorzien om het bereik van de app te garanderen.

Behalve de klanten krijgen ook de lokale ondernemers die aan het loyaltyprogramma deelnemen een eigen app. Daarmee kunnen ze klanten van de supermarkt hun opgespaarde punten laten inwisselen bij, bijvoorbeeld, een theater of een sauna. Die contacten zijn via moederbedrijf Sligro benaderd. In totaal zijn er in het verzorgingsgebied nu rond de vijfhonderd inwisselpunten, waaronder ook landelijke werkende bedrijven. De punten die bij lokale deelnemers worden ingewisseld zijn het meest waard.

Marketingmanager Nancy Krijnen: “Gisteren hebben we de nieuwe website gelanceerd. De focus daarbij ligt op kwaliteit en lekker eten. De site moet onze klanten inspireren. Daarom komen er experts van Sligro en EMTÉ aan het woord en openden we een kookstudio.”

Manager Loyalty en E-commerce Sandro Lauria: “Het volledige assortiment is gedigitaliseerd voor Fijnproevers en is online te lezen. Dat is te koppelen aan bijvoorbeeld recepten en het digitale boodschappenlijstje dat we over een paar weken introduceren in de app en op de site. In veel markten gaat het om prijsconcurrentie. Fijnproevers is puur bedoeld voor trouwe klanten.”

Partners in de digitale verbouwing waren onder meer Mobiquity, Jungle Minds en Incentro.

Een demonstratie van de app:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

6 Reacties

Bart Jaspers

Andere retailer, zelfde verhaal, zelfde comment: http://www.emerce.nl/nieuws/grote-retailers-lanceren-samen-app-plux#comment-811761

Hoeveel retailers hebben we in NL? Hoeveel Apps kan een smart phone bevatten? Hoe veel Apps wil een consument bedienen?

Coupons, payment en Loyalty moeten naar 1 aggregated App waarin alles gebundeld wordt. Alleen hebben we dan wel *real time* toegang nodig tot:
– lokale retail voorraden,
– de bankrekening van de consument.

Tot die tijd: heel veel Apps….

Bertjan v Dijk

Bart, je hebt een valide punt. Maar ik denk dat je dezelfde vraag ook kan stellen over normale loyalty cards…
Je zou zeggen dat men maar X ruimte in de portmonee heeft en toch hebben bijna alle retailers inmiddels een eigen kaart.

Jeroen Smit

Als de consument vindt dat hij/zij kan sparen voor iets wat hij/zij interessant vindt, dan zal die App wel op de Smartphone komen te staan. Maar het gaat om het aanbod. Vaak bestaat het aanbod uit producten die goedkoop ingekocht zijn, maar niet afgestemd op de behoefte van de klanten. Ik denk dat Emte dat met lokaal aangesloten bedrijven beter gaat doen.

Zo heeft Albert Heijn nu een actie (in Noord-Holland) dat je kan sparen voor een 2de 3-gangen menu bij aangesloten restaurants. Een actie die, volgens mij, een stuk beter aanslaat dan de vorige pannen-actie.

p grootenboer

hoe kan ik mij aanmelden???

p grootenboer

mijn pasnummer is 2621074136082

Anton

Consumenten willen 1 app voor alle winkels, spaarcoupons , berichten etc. Vandaaruit willen ze best wel doorlinken naar de Emtee app. Maar 40 App’s op je smartphone erbij is echt te veel. Erg positief: Weer een lading spaarkaarten uit je portemonee. Zet fidme op je smartphone en je kunt je Gamma,Praxis,AlbertHeijn (zelfscan) Hunkemoller, Hubo, BP etc etc pas scannen bij de kassa’s van deze winkels. Prachtige App. De grootste digitale spaarkaart portemonnee in Europa.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond