“Er is geen enkel koopcomfort voor de klant”
Hoe krijg je klanten zover dat ze niet alleen je site bezoeken, maar ook overgaan tot aankoop? Juist, met een mooie, duidelijke site. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Veel klanten komen immers net online en kennen het web niet. Het bureau Jupiter ging tijdens een discussie op haar seminar in Amsterdam op zoek naar het antwoord bij retailers als Dressmart en Fogdog.com
Een winkel op het web onderscheidt zich maar moeilijk, vindt Brett Alsop, president van sportwinkel FogDog. "Ze hebben allemaal schijnbaar dezelfde plaatjes op hun site staan. Da's niet zo gek, want goede verbindingen om spannende dingen op je site te doen, zijn er nog niet. We hebben voor de fans wel filmpjes van snowboarders online staan, maar dat is niet voor een breed publiek. Die willen niet wachten op ladende filmpjes, die willen gemak."
Daarmee sneed Alsop een dilemma aan, waar veel sites tegen aan hikken. Hoe creëer je gemak voor de klant, zonder dat die minuten moet wachten op ladende plaatjes en filmpjes? Daar komt Ipix om de hoek kijken; dit bedrijf maakt visuele content op maat voor e-commercesites. Managing director van Ipix Europe, Tim Brookes: "We willen klanten laten kiezen hoe groot ze die plaatjes willen hebben; hoe belangrijker hoe groter is daarbij de meest gebruikte optie."
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd