Estafettecolumn: Sorry schat, ik heb hoofdpijn.
“Daar sta je dan, met je pakket aan interactieve communicatietools als nieuw verworven erotische hulpattributen om je hulpeloze brand-body gebonden…” Shula Rijxman, chief commercial officer van IdtV betoogt in de estafettecolumn dat het verhaal de grote verleider blijft.
“… In de verpakking zag het er allemaal nog zo opwindend uit: ‘gegarandeerd langdurende prestaties’, ‘je zal nog nooit tot zo’n hoogte zijn gestegen’. Met uitleggerige fotografie en opgewonden resultaten – dat kon je aan de gezichten op de doos wel zien. En nu, nu sta je met het hele pakket opgeritst, aangesjord en ingesmeerd klaar voor de actie.
En er gebeurt helemaal niks. En het voelt zo verschrikkelijk slecht. Het voelt zo onuitstaanbaar onbevredigend.
‘Waarom?’, is de vraag die je je op zo’n moment stelt. ‘Waarom deed ik dit in the first place?’ ‘Om meer te plezieren?’ ‘Om meer terug te krijgen?’ ‘Er zelf ook meer van te genieten?’ En als je daar staat en je hoopt dat niemand je heeft gezien, dan pas weet je dat je je hebt laten verleiden door gemakzuchtige apparaten die alle verbeelding wegnemen en het spel terugbrengen tot input en output. En dan weet je ook waar het allemaal mee begonnen was en wat de échte remedie is voor je teloor gegane liefdesleven: overgave, fantasie, passie en ook eens vanuit de ander denken!
Ach, U kent het wel. Het vuur is weg, de zinderende erotiek die ooit merk en consument bij elkaar brachten, die is verdwenen, en de consument ligt avond aan avond met hoofdpijn op bed te zappen. In arren moede struin je de erotiekbeurzen van de communicatie af op zoek naar het nieuwste snufje (‘nu nóg betere penetratie van de markt!’). Bijna altijd zonder fantasie, overgave en passie. En al zeker niet met de gedachte vanuit de ander. Beter gezegd, uw verhaal klopt niet meer. Een verhaal waar de vonken vanaf vliegen, waar je partner met rode koontjes het vervolg op wil horen.
Kijk, die nieuwe speeltjes kunnen niks nieuws, ze kunnen het hooguit efficiënter en sneller. Interactieve televisie? Bestaat allang. Dat heette lang geleden correspondentieadres en postbusnummer. Nu heet het sms, teletext, internet en telefoon. Interactie kan allang, U zag er alleen geen noodzaak toe, want het verhaal klopte niet. U moet het echt van uw eigen verhaal hebben. Een verhaal dat deugt, onderhoudend is, speels, uitdagend, zinnenprikkelend. Dat verhaal hoeft u alleen maar zachtjes in het oor van al uw wederhelften te fluisteren en voilá…
Als u televisie wilt maken met uw merk, zorg dan dat uw verhaal klopt. Dat interactieve komt dan vanzelf wel.”
IdtV
Shula Rijxman
Chief Commercial Officer
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd