Europa stuwt groei sociale netwerksites

In Noord-Amerika neemt de groei in gebruikers bij sociale netwerken misschien af, Europa, waar trends meestal net iets later opkomen dan in bijvoorbeeld de Verenigde Staten, zorgt ervoor dat de gelederen nog flink blijven groeien.
De rek lijkt er in Noord-Amerika een beetje uit te zijn. Het afgelopen jaar kenden de sociale netwerken in Noord-Amerika een groei van 9 procent. Wereldwijd gezien groeiden de sociale netwerken in bezoekers gemiddeld 25 procent dit jaar.
In Europa is de groei nog indrukwekkend te noemen, met 35 procent. De regio Midden-Oosten en Afrika, nog volop in ontwikkeling op dit gebied, weet daar natuurlijk nog eens overheen te gaan met een groei van 66 procent. Zo blijkt uit cijfers van Comscore.
Wereldwijd waren er bij de sociale netwerken die Comscore meenam in het onderzoek vorig jaar in juni bijna 465 miljoen unieke bezoekers. In juni dit jaar liep dat getal op naar meer dan 580 miljoen unieke bezoekers. Inwoners van Noord-Amerika waren hierin goed voor 131 miljoen unieke bezoekers (een groei van 9 procent vergeleken met vorig jaar). In Europa waren er in juni meer dan 165 miljoen unieke bezoekers.
Terrein te winnen
Ter vergelijking, de regio Midden-Oosten en Afrika kent misschien een grote percentuele groei, in absolute cijfers heeft dit gebied nog wat terrein te winnen. Vorig jaar in juni waren er meer dan 18 miljoen unieke bezoekers, dit jaar was dat meer dan 30 miljoen.
Veel sociale netwerksites kenden het afgelopen haar een flinke groei in gebruikersaantallen. Facebook spande de kroon en nam de leiding over van MySpace. Met meer dan 132 miljoen unieke bezoekers in juni dit jaar, ging de organisatie voorbij aan MySpace die in dezelfde maand bijna 118 miljoen unieke bezoekers mocht verwelkomen. Vorig jaar dolf Facebook nog het onderspit met ruim 52 miljoen unieke bezoekers tegenover 114 miljoen bij MySpace.
Deze groei bij Facebook kwam absoluut gezien nog wel uit Noord-Amerika met 49 miljoen bezoekers in juni (38 procent), maar percentueel gezien waren de gebruikers in Azië verantwoordelijk voor 485 procent groei. Onder Europese gebruikers zag Facebook zijn bezoekers stijgen met 303 procent.
Bron foto: blmurch (CC)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond