Deel dit artikel
-

Europeanen prefereren eigen sites

Hoewel een viertal Amerikaanse sites inmiddels goed is ingeburgerd in West-Europa, staan landelijke sites nog steeds bovenaan de lijst van meest bezochte sites. In Nederland, Engeland, Frankrijk en Duitsland wordt de lijst aangevoerd door landelijke providers.

In Nederland zijn het vooral de sites van Planet Internet , Worldonline en gratis providers als Wanadoo die meeste surfers trekken. Wanadoo gaat ook in Frankrijk aan kop. T-online, de provider van Deutsche Telekom is het populairst in Duitsland en de gratis provider Freeserve is de best bezochte site van Engeland.

De Amerikaanse sites van Yahoo! , America Online , Microsoft en Microsoft's netwerk MSN komen in elke top tien voor, maar hebben terrein prijs moeten geven ten gunste van de plaatselijke sites. Blijkbaar kopen ook Europeanen het liefst gewoon op de hoek van de straat.

De cijfers komen van MMXI Europe, een samenwerking van het Amerikaanse MediaMetrix , het Franse onderzoeksbureau Ipsos en het Duitse GFK-instituut. Zij ontdekten dat Yahoo! In zowel Duitsland, Engeland als Frankroijk de tweede plaats inneemt. In oktober was de site nog nummer één in Engeland.

Opmerkelijk verschil tussen de Amerikanen en de Europeanen is de tijd die een surfer online is. Een Amerikaan zit per maand 513 minuten online, de Europeaan maar 253 minuten. Van de Europeanen blijven de Duitsers het langst online.

Bron: News.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond