Deel dit artikel
-

Evernote opent winkel zonder eigen producten

Evernote opent op al zijn online kanalen een winkel met elegante, fysieke producten van andere fabrikanten. De stijl en het imago van anderen moet het merk Evernote omhoog helpen tillen.

Intern noemt directeur Phil Libin zijn Evernote ook wel ‘het Nike voor slimme mensen’. Naarmate steeds meer mensen de dienst gaan gebruiken, nu 75 miljoen, wordt de merkuitstraling ook belangrijker. Dat beseffend, besloot Libin om zijn beeldmerk (een olifantenhoofd) nog maar selectief te laten afdrukken bij items van derden.

Gisteren opende het bedrijf tijdens zijn jaarlijkse Evernote Conference de zogeheten Market. Dat is een winkel die ‘dom gebruik van papier’ moet uitbannen. De shop bevat producten als een stylus, rugtas, scanner. Misschien zelfs voor de vorm liggen er abonnementen voor Evernote zelf in. Het aanbod is overwegend van derden. De shop zit verwerkt in zowel de site als de apps.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond