Deel dit artikel
-

Facebook Exchange nu ook toegankelijk voor Europa

YD uit Amsterdam test momenteel de bètaversie van Facebook Exchange, een real time advertentiemarktplaats. Facebook laat daarmee voor het eerst Real Time Bidding (RTB) inkopers op zijn platform toe.

Facebook lanceerde in juni de bètaversie van Facebook Exchange dat de afgelopen maanden werd getest in de Verenigde Staten. Het sociale netwerk staat voor het eerst toe dat RTB-inkopers op zijn platform handelen om hiermee de advertentieverkoop te stimuleren. Niels Baarsma, COO van YD, verwacht dat het advertentieplatform binnen enkele maanden echt live gaat.

Tot nog toe was Facebook als enige nog een separaat platform in het online advertentielandschap. De introductie van Exchange maakt het mogelijk om campagnes op Facebook volledig te integreren in een totale biedingstrategie, zegt Baarsma.

YD heeft zijn eigen in-house tradingplatform met RT4-technologie (real time targeting, real time bidding, real time creative en real time reporting). Adverteerders kopen door het gecombineerd inzetten van deze vier componenten alleen advertentieruimte daar waar en op het moment dat de geïnteresseerde consument aanwezig is.

Voorheen was het onmogelijk om van één advertentie bijvoorbeeld drie impressies op Nu.nl en twee op Facebook bij te houden. Door het combineren van het YD-tradingplatform met Facebook Exchange kunnen kan men monitoren door de verschillende systemen heen en alle resultaten, of die nu van Nu.nl of van Facebook komen, meerekenen.

De nieuwe consolidatie biedt adverteerders meer geavanceerde mogelijkheden. Bijvoorbeeld frequency capping, waarbij een maximaal aantal vertoningen wordt ingesteld of segment targeting, waarbij specifieke gebruikers kunnen worden bereikt.

Voor de gebruikers biedt Facebook Exchange ook geheel nieuwe mogelijkheden. Baarsma noemt advertenties die ‘tijdsensitief’ zijn, zoals advertenties die Facebookgebruikers kunnen leiden naar een live-uitzending van een tv-programma of een sportevenement dat op dat moment plaatsvindt.’

YD heeft kantoren in Nederland, Duitsland en Spanje. Klanten zijn Citibank, Transavia, KLM, ING, Seat en UPC.

Deel dit bericht

11 Reacties

Vina Daman

Facebook heeft deze integratie met een aantal partijen al tijden klaar. Helaas niet veel nieuws in deze zin. Ook niet in het oplaten van luchtballonnetjes door YD die vol met niets zitten.
Adverteerders: steer clear. YD is gewoon een club die heel goedkope cpm verkoopt alsof het RTB is met een hoop winst. De rest is alleen maar blabla. Vraag rond eer ge begint.

Jaap Dijmen

Damen, je klinkt als een jaloerse concurrent, mwt weer een hoop ongenuanceerde beschuldigingen. Komt niet sterk over.

Mediatrut

Dat zijn wel hele serieuze aantijgingen Vina. Zou graag een reactie zien van YD!

Mike

YD is inderdaad wel een vreemde haak voor dit artikel. De FBX is nu toegankelijk voor 16 verschillende DSP’s, dit zijn allemaal grote, meestal Amerikaanse, DSP technologieën zoals Appnexus, Xaxis en Turn.

http://marketingland.com/facebook-ad-exchange-fbx-opens-for-business-with-16-partners-21490

Door het ontbreken van toegang op hun exchange van ondoorzichtige adnetwerken (zoals ook YD dus ontbreekt….) laat Facebook juist een duidelijke kwaliteits keuze hierin zien.

YD

Hi all,

Het YD Platform is zoals eerder bericht door Emerce dit jaar http://alturl.com/bfmfx geïntegreerd met meerdere grote DSP’s waardoor de toegang tot FBX voor de YD klanten, voornamelijk grote multinationals, in de beta testing fase live zijn gegaan. De resultaten van de geïntegreerde buying strategie zijn fenomenaal en geeft adverteerders eindelijk de kans om hun social branding waarde te verzilveren in meetbare ROI.

YD

EM

@YD, de link (FB icoon) naar Facebook op jullie website gaat naar een FB Groep die volgens FB niet meer bestaat?
Hebben jullie geen FB pagina?

Y me

Ik ben benieuwd naar die fenomenale resultaten. YD, kun je die gegevens met ons delen? Ik ben vooral geinteresseerd in de opzet en resultaten van de geintegreerde aanpak. Hoe meten jullie die social branding waarde?

De FB omgeving staat pas enkele dagen open, dus dat hebben jullie snel gedaan. Klasse!!

@ redactie. Mooie advertorial

YD

De resultaten van de geïntegreerde buying strategie zijn fenomenaal en geeft adverteerders eindelijk de kans om hun social branding waarde te verzilveren in meetbare ROI. Meer inzicht in RTB? Download het whitepaper RTB FOR AIRLINES http://ydworld.com/whitepaper/

YD

Xander

Ik ben het eens met Vina dat dit een erg raar bericht is.. hoe is de redactie van Emerce gekomen tot dit artikel in combinatie met YD…. is YD ook niet een partij die veel adverteert bij Emerce?

Het lijkt er op dat er letterlijk een persbericht is overgenomen.. graag een reactie van de redactie.

Xander

Redactie Emerce

Stuk mede op basis van persbericht en gesprek met het bedrijf zelf. Niks ‘raar’ aan.

YD

@EM Dank, bij deze de juiste link: http://www.facebook.com/worldofyd

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond