Deel dit artikel
-

Facebook zet steden in de kou

Duitse steden zijn ten einde raad nu zij geen eigen Facebookpagina kunnen claimen. Zo is München zijn pagina met 400.000 fans kwijtgeraakt.

Facebook wil niet hebben dat stadsbesturen, gemeenten of bureaus voor toerisme hun eigen Facebookpagina claimen. Dat wil zeggen: zolang die pagina louter is genoemd naar de stad zelf. VVVAmsterdam mag dus wel, maar Amsterdam niet.

De Facebookpagina van München werd van de ene dag op de andere opgeheven, en andere Duitse steden waaronder Berlijn hebben gesprekken met Facebookvertegenwoordigers gevoerd om ervoor te zorgen dat hun pagina blijft bestaan. Zo heeft Berlijn 1,3 miljoen volgers.

“Niet op Facebook is geen optie voor ons”, stelt Torralf Köhler, woordvoerder van Hamburg.de.

Het sociale netwerk zegt dat steden maar andere duidingen moeten verzinnen. New York mag dus niet, maar New York – Office of the Mayor wel.

München heeft zijn nieuwe Facebooksite Stadtportal München nu maar gedoopt.

Deel dit bericht

3 Reacties

Dave

Wat is nou weer een “Facebooksite”. Facebook is een Site, op Facebook maak je Pages, geen Sites.

Rick Maresch

Apart, http://www.facebook.com/Hamburg bestaat nog wel. Lijkt erop alsof Facebook niet consequent is.

Peter Olsthoorn

Niet helemaal nieuw nieuws, in .nl eerder gebracht door Peter Kentie. Maar het illustreert waar het met de macht van Facebook heen gaat. Al die jongens en meisjes die zo enthousiast bedrijven in de armen van het – overigens uitstekende ! – Facebook drijven, zouden zich eerst eens kunnen verdiepen in de mogelijke gevolgen.
Maar ja, geen tijd voor een boek als je nog zoveel moet twitteren en facebooken? 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond