Deel dit artikel
-

FinanceTelevision stopt website, focust zich op content

De internetomroep FinanceTelevision stopt per 1 juli met zijn website en gaat zich richten op de andere activiteiten, waaronder die van contentleverancier. De samenwerking met partner IEX.nl wordt geïntensiveerd, de betalende abonnees van FinanceTelevision krijgen het aanbod om van de diensten van deze financiële site gebruik te gaan maken.

De Financiële Telegraaf bericht over het stopzetten van de website. FinanceTelevision ging in april 2000 van start , initiatiefnemers waren Bank Labouchere (nu Dexia Bank Nederland), MoneyView Nederland en het NOB. Deze laatste heeft zijn belang vorig jaar verkocht aan Dexia Bank, die nu ongeveer tweederde van de aandelen in handen heeft.

Directeur Ronald Luijendijk zegt in een reactie dat FinanceTelevision met de uitzendingen via de website zijn doel heeft bereikt. "We hebben in twee jaar de naamsbekendheid opgebouwd waardoor we nu kunnen besluiten om niet meer gebruik te gaan maken van deze etalage." FinanceTelevision levert aan negen portals, waaronder MSN.nl, Chello en Planet, en heeft daarnaast samenwerkingen met financiële sites zoals Alex en IEX.nl. "In omroeptermen gesproken hebben we nu landelijke dekking met onze producten", zegt Luijendijk.

Met name de samenwerking met IEX.nl wordt door Luijendijk "strategisch" genoemd. "Het gehele aanbod van de site van FinanceTelevision wordt nu als het ware overgeheveld naar IEX.nl", zegt hij. Ook de vijftienhonderd betalende abonnees voor de diensten van FinanceTelevision, zoals realtime koersinformatie en een nieuwsservice, krijgen het aanbod om hiervoor over te schakelen naar IEX.nl. "De betaalde diensten bij IEX.nl zullen fors uitgebouwd worden", aldus Luijendijk.

Dat de kosten voor het onderhouden van de website meegespeeld hebben bij het opheffen ervan, wordt door Luijendijk beaamd. "Er was maar een medewerker bezig met de website, het merendeel was geautomatiseerd. Maar zaken als realtime koersen maken de zaak kostbaarder. Het levert zijn geld ook wel weer op, maar we hebben toch besloten, gelet ook op het aantal financiële portals in Nederland, om te kijken waar onze werkelijke kracht ligt."

FinanceTelevision richt zich naast zijn journalistieke activiteiten ook op het verzorgen van webuitzendingen voor bedrijven, zoals bij het presenteren van de bedrijfsresultaten of het uitzenden van de aandeelhoudersbijeenkomsten. Verder produceert het ook gesponsorde programma's, bijvoorbeeld bedrijfsfilms met educatieve inslag.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond