Deel dit artikel
-

Financial Times: stijging aantal internetabonnees

The Financial Times heeft het aantal betalende internetabonnees zien stijgen van 57.000 (juni 2003) naar 76.000 (juni 2004). Van de papieren krant werden minder exemplaren gedrukt. De oplage daalde met 5 procent tot 427.000 exemplaren.

Hoewel de oplage van de papieren krant wel lager is dan een jaar geleden, werden er in de afgelopen zes maanden wel belangrijke kostenbesparingen gerealiseerd bij The Financial Times. Dat heeft er toe geleid dat het verlies van Pearson als geheel ook kleiner werd. Dat verlies komt in de eerste zes maanden uit op 123 miljoen Britse pond, tegen 160 miljoen Britse pond over dezelfde periode vorig jaar. 

Pearson ziet de advertentiemarkt voor het eerst in drie jaar ook weer aantrekken. In de eerste zes maanden van 2004 zag The Financial Times de advertentie-omzet toenemen met 3 procent, een toename van 7 procent bij de Franse dochter Les Echos en een toename van maar liefst 14 procent bij de Spaanse deelneming Recoletos Grupo de Comunicacion SA.

Toch vinden ze het bij Pearson nog te vroeg om te spreken van een definitief herstel. “De advertentiemarkt blijft grillig. Dus het is moeilijk om te beoordelen of er sprake is van een definitief herstel,” zo zei financieel directeur Rona Fairhead in een telefonische toelichting.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond