Deel dit artikel
-

Fiscaal ravijn verpest online verkopen VS

De groei van de onlineverkoop tijdens de feestdagen in de VS was afgelopen jaar slechts 14 procent, terwijl met meer groei rekening was gehouden. Oorzaak: angst voor de gevolgen van het fiscaal ravijn.

Online consumenten in de VS hebben in de maanden november en december 42,3 miljard dollar uitgegeven, veertien procent meer dan een jaar geleden, volgens cijfers van comScore. Analisten hadden gerekend op zestien procent.

De maand november kende nog recordomzetten, maar in december begon het consumentenvertrouwen snel af te brokkelen door discussies over het fiscaal ravijn en de belastingverhogingen die mogelijk zouden worden doorgevoerd als men niet tijdig tot een vergelijk over de begroting zou komen. In november zagen analisten nog groeipercentages van zestien procent.

Het neemt niet weg dat tussen 8 en 14 december uitgaven stegen naar een record van 6,9 miljard dollar en de kerstverkopen dit jaar mogelijk wel weer records zullen breken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond