Deel dit artikel
-

Flinke groei GS1 barcodes als gevolg van corona

In het afgelopen jaar hebben ruim 4500 nieuwe bedrijven zich bij GS1 Nederland aangemeld, omdat ze een unieke barcode op hun producten willen voor (online) verkopen. GS1 Nederland heeft nu ruim 26.000 bedrijven aangesloten, een groei van bijna 20 procent, zo meldt de organisatie.

Corona zorgde afgelopen jaar voor een boost aan online verkopen. Vooral de combinatie van winkel en online verkoop lieten sterke groeicijfers zien.

Ondernemers moeten geregistreerde barcodes aanschaffen als zij hun producten aan de man willen brengen. Die registratie is nodig omdat de unieke artikelnummers een rol spelen in bijna alle processen, van voorraadbeheer tot advertenties en van inkoop tot orderpicking. Nu nog verspilt (online) retail tijd, geld en middelen aan het op orde krijgen en houden van hun data voor hun (digitale) schappen, stelt de GS1 organisatie.

De codes worden aangevraagd bij door de merkeigenaren bij hun nationale GS1-organisaties. Dus de landencode staat voor het land waar het zogenoemde EAN-nummer is aangevraagd, maar de producten kunnen overal gemaakt zijn.

De belangstelling voor de barcodes groeit ook omdat de interesse bij de consument om meer, gedetailleerde en betrouwbare productinformatie te krijgen toeneemt. De komende jaren zullen bedrijven steeds meer gedetailleerde productinformatie beschikbaar stellen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond