Deel dit artikel
-

Forse investering in online klantrelatiebeheer

Zakenbank Goldman Sachs pompt 40 miljoen dollar in het Amerikaanse bedrijf SugarCRM, dat zich volledig richt op klanrelatiebeheer in de cloud.

Daarmee heeft het bedrijf in totaal 83 miljoen dollar opgehaald, waaronder twintig miljoen uit een laatste financieringsronde. Daaraan namen Draper Fisher Jurvetson, New Enterprise Associates en Walden International deel.

De bijna tien jaar oude onderneming (hoofdkantoor in Californië, Europese vestiging in München, in totaal 250 werknemers) heeft 6500 klanten die alleen maar Customer relationship management of CRM afnemen, waarvan een groot deel mobiel.

Het bedrijf zegt zich net weer anders te positioneren dan marktleiders Salesforce.com, Oracle en SAP en biedt bijvoorbeeld geen marketingcloud aan. Het eigen product Sugar (waarvan versie 7 aanstaande oktober verschijnt) is open source. Het eigen ontwikkelteam zit in India. Met het geld wil het bedrijf dan ook vooral in Azië uitbreiden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond