Deel dit artikel
-

Frontstage.be te koop

De Belgische online cd en boekenwinkel Frontstage staat te koop. De activiteiten van het bedrijf waren in september stilgelegd, maar sinds kort is ook de site 'op zwart' gegaan. Consumenten die nog op een bestelling wachten kunnen hun geld terug krijgen.

Frontstage.be is volledig eigendom van bioscoopketen Kinepolis. Een woordvoerder bevestigt dat momenteel wordt gezocht naar een geschikte overnamekandidaat voor de webshop. Al eerder was bekend geworden dat Kinepolis zijn e-commerce activiteiten liet evalueren. Volgens de woordvoerder luidt één conclusie uit een eindrapport dat Frontstage "geen core activiteit" is van het bedrijf.

In de Belgische pers werd al gespeculeerd over de val van Frontstage, dat in 1998 werd opgericht. Volgens dagblad De Tijd stond het bedrijf voor de keuze te verkopen of failliet te gaan. De webshop maakte te weinig omzet om de kosten te kunnen dekken, terwijl de schulden bij leveranciers opliepen. Volgens de woordvoerder zijn de crediteuren nu volledig afbetaald. "Consumenten die nog een bestelling hebben lopen, kunnen hun geld terugkrijgen." Hen wordt aangeraden een e-mail te sturen naar Kinepolis, aangezien de site van Frontstage onbereikbaar is.

Met de val van Frontstage blijven twee belangrijke Belgische online cd- en boekenwinkels over: Azur (zusterbedrijf van uitgeverij VUM) en Proxis . Deze laatste partij kampt eveneens met financiële problemen.

Deel dit bericht

7 Reacties

igor verhoeven

Het is de attente journalist kennelijk ontgaan dat op http://www.freerecordshop.be Belgisch gezondste, betrouwbaarste, volledigste en snelste e-commerce site inmiddels operationeel is ! Igor

Mario Rousseau

Misschien handig om weten dat Proxis en Club nu samengaan (zie persbericht hieronder ), 'financiële moeilijkheden' lijkt me dan ook een beetje achterhaald. PROXIS EN CLUB COMBINEREN ON-LINE DISTRIBUTIE MET TRADITIONELE DETAILHANDEL Brussel, 29 novembre 2001 — Proxis, de marktleider in België in de on-line verkoop van boeken, cd's, video's en DVD's, kondigt vandaag de overname aan van 100% van de aandelen van Club, de winkelketen actief in de boeken- en papierwarensector, die deel uitmaakt van GIB GROUP. Proxis wordt financieel ondersteund door een groep investeerders, waaronder Mitiska Net Fund Europe en KBC Investco. Het partnership creëert een nieuw multi-kanaal retail concept, waarvan zowel de internetklant als de klassieke consument zullen profiteren. (…)

Philip Fonteyn

Sinds 24 augustus 2001 wacht ik op een bestelling. Een simpele bestelling, één ceedeetje meer moest dat niet zijn. Ik had nog nooit iets via dit bedenkelijk bedrijf besteld, maar goed. De CD was nergens anders te vinden. Een maand later: nog steeds geen CD. Ik ben een geduldig man. Twee maanden later: nog steeds geen CD. Telefoontje naar Frontstage. Na 5 minuten nam eindelijk iemand op. Een boer, vermoed ik. Hij kon er nog net een gemompeld 'Hallo' uitpersen. Op mijn vraag kon hij niet antwoorden, 'ze zaten midden in een verhuis'. Dan nog maar een paar keer via de site zelf gemeld dat ze de bestelling mogen annuleren en mijn geld terugstorten. Het is nu eind februari 2002, ik heb nog steeds, ondanks aandringen, geen geld gezien van dat bedrijf. En nu staat hier doodleuk op deze site dat bestellingen terugbetaald worden. Waar? Hoe? Wanneer? Een bende incompetente managers (inclusief stropdas en laptop) zal misschien nog wel iets zien in dit bedrijf maar weldenkende mensen houden hier zich ver vandaan.

Alan Greenspan

Philip, Ik heb dezelfde problemen ondervonden, maar dan voor dik 150 EUR. Uiteindelijk telefonisch contact opgenomen met Kinepolis en een kopie van het afschrift verzonden. En inderdaad kreeg ik deze week zowaar het bedrag gecrediteerd! Ik zou dus toch nog een poging wagen.

Jan Dirick

In uw lijstje van overblijvende online-cd-shops bent u ons vergeten, maar dit is niet erg. {Shuffle.be; http://www.shuffle.be } hoort niet thuis in het rijtje "groten", en da's maar best ook.Toch een kleine reactie ivm het frontstage-gebeuren: cd's verkopen is en blijft een specalisatie en kan niet zomaar gebeuren "op goed geluk af". Daar zat volgens mijn bescheiden mening de fout bij F.S.: ze zetten met behulp van een aantal (dure) technische knepen en een leger tikpoezen een catalogus online waarvan de helft niet regulier leverbaar is. Daarenboven hadden ze niet veel kaas gegeten van "winkeltje houden": je kan en mag de mensen niet voor de gek houden, en zeker geen muziekliefhebber. U moest eens weten hoeveel er in mijn e-mailbox komen uithuilen over Frontstage. En anderzijds is de rekening snel gemaakt: met danige overhead en reclamekosten kon dat niet blijven duren: een gewone doordeweekse superette kan toch ook geen Nationale reclame campagne voeren op radio en groot scherm, ik begrijp niet dat niemand dat inzag. Misschien moet er een beetje meer "met het gezond verstand" gewerkt worden op het www.

cynthia jordens

Ik lees: uw geld kunt u terugkrijgen…ja,ja, het zal wel, maar ik wacht al sinds vorig jaar juni op mijn bestelling, na drie maanden hoorde ik uiteindelijk dat ze niet konden leveren, waarop ik mijn geld terug vroeg.Nog weer later ontving ik een email dat ik mijn geld terug zou krijgen, wat tot op heden nog steeds niet gebeurd is.Dus hoezo geld terug?

L. de Behanger

Ik herken de beschreven problemen en had ten tijde van mijn bestelling (begin 2000) al grote twijfels bij de bestaansrechten van dit soort oplichters. Uiteindelijk heb ik het bedrijf platgebeld, gefaxt, gemaild en heb ik mijn geld teruggekregen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond