Deel dit artikel
-

Function follows form

Cybershop Design als voorbeeld van hoe het niet moet?

Een overzicht van de virtuele etalages, zo noemen de samenstellers Claudia Gerdes en Jutta Nachtwey hun boek 'Cybershops'. Goed, functioneel en goed uitziend ontwerp van de site is een zeer belangrijk marketing-instrument. Maar is het ontwerp van een site nu niet een beetje ondergeschikt geraakt aan de bedrijfsvoering, nu etailers moeilijke tijden doormaken? We bellen even met Esther Holla bij uitgever BIS.

Is dat niet gevaarlijk, nu een boek uitgeven over online winkel-design?

"Nee. Lijkt me niet. Het achterliggende concept van zo'n site is toch heel belangrijk voor het slagen ervan. Er staan goede en leuke beschrijvingen bij van vijftig winkels. Heel inspirerend, denk ik."

Maar er staan wel veel onbekende winkels in?

"Dat is juist leuk. Ze zijn niet geselecteerd op winstgevendheid of iets dergelijks. Bovendien, winkels als Bol.com en Hot Orange maken ook geen winst."

Maar Boo.com staat er ook in met hun oude site.

"Ja, dat is vervelend. Zij gingen net failliet toen het boek af was. Anders hadden we de site er wel uit gehaald."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond