Deel dit artikel
-

Gedupeerden glasvezel zetten rechtszaak tegen KPN door

KPN moet zich 14 maart alsnog voor de rechter verantwoorden voor de ‘misleiding’ rond glasvezel. Een groep van 2000 abonnees eisen duizenden euro’s per persoon terug, omdat een tragere VDSL verbinding onder het mom van glasvezel is verkocht.

Volgens advocaat Chizkija Loonstein van het gelijknamige advocatenkantoor volgen er nog meer zaken nu overleg over een collectieve schadevergoeding met KPN op niets is uitgelopen.

De schadeclaims kunnen per abonnee oplopen tot zeker vierduizend euro, zegt Loonstein vandaag tegen De Telefraaf. ‘KPN heeft iets aan mensen verkocht dat nooit geleverd is, en dat telt met abonnementskosten van soms 85 euro per maand wel flink op.’

KPN heeft erkend dat er in bepaalde gemeenten misverstanden zijn gerezen rond VDSL. In 2008 en 2009 is KPN in vijf gemeenten breedbanddiensten gestart waarbij gebruik werd gemaakt van glasvezel tot de wijkkast en vanaf de wijkkast koper tot in het huis. Vanaf december 2010 heeft KPN glasvezel tot de wijkkast in heel Nederland uitgerold en alleen nog VDSL genoemd.

KPN wil een kleine twintigduizend klanten in de gemeenten Roosendaal, Apeldoorn, Oosterhout, Hengelo en Zoeterwoude benaderen met uitleg over hun breedbandabonnement. Klanten willen echter hun geld terug.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond