Deel dit artikel
-

‘Google wordt display-koning’

Google gaat Facebook en Yahoo verslaan op het gebied van display-advertenties. Dat voorspelt eMarketer in een nieuwe studie. De advertentieomzet komt dit jaar op 2,31 miljard dollar alleen al voor de Amerikaanse markt.

Facebook zal genoegen moeten nemen met 2,16 miljard. Yahoo, Microsoft en AOL volgen op grotere afstand.

eMarketer dacht begin dit jaar nog dat Facebook zijn leidende positie zou behouden, maar komt daar nu op terug.

In het algemeen zal de markt dit jaar nog altijd met 21,5 procent groeien, ondanks het feit dat adverteerders minder betalen voor display-advertenties. De groei komt eigenlijk vooral door mobiele en digitale video-advertenties. Daarnaast investeert Google fors in advertentieverkopers.

Deel dit bericht

2 Reacties

Teun Driessen

Google verslaat Yahoo en Facebook OOK vwb display….

Harm Schweigman

“De groei komt eigenlijk vooral door mobiele en digitale video-advertenties” Dat verbaast natuurlijk niemand..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond