Deel dit artikel
-

Google met AdWords voor iPhone en G1

Google neemt een nieuw advertentieformaat in gebruik, speciaal ontwikkeld voor internettelefoons zoals de Apple iPhone en G1 Android.

In een aankondiging op zijn website zegt het zoekbedrijf dat adverteerders hun campagnes nu specifiek wel, of juist niet, op mobiele internetgebruikers kunnen richten.

Het nieuwe advertentieformaat is anders dan de al bestaande mobiele tekstadvertenties in het feit dat ze bedoeld zijn voor volwaardige mobiele HTML-browsers. De reeds bestaande mobiele AdWords was bedoeld voor telefoons met kleine schermpjes en speciale ‘mini-browsers’.

Adverteerders hoeven niet meer per se een landingspagina te maken die is geoptimaliseerd voor mobiele telefoons. Ze kunnen het gekochte verkeer doorsturen naar een regulier opgemaakte webpagina.

Met de nieuwe dienst maakt Google niet zozeer onderscheid in de vórm van de tekst- of beeldadvertentie, maar in het plátform. De adverteerder weet dat hij wel, of juist niet, internetgebruikers bereikt die onderweg zijn.

Apple verkocht in het derde kwartaal van 2008 een kleine 5 miljoen iPhones, volgens Gartner. T-Mobile is verantwoordelijk voor zo’n 10 procent daarvan. Van de in september gepresenteerde ‘Google-telefoon’ G1 gaan er tot eind 2008, naar verwachting, een half miljoen over de toonbank.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond