Groei bestedingen online advertenties neemt af

Online advertenties hebben vorig jaar op de Amerikaanse markt 21 miljard dollar opgebracht. Maar de groei is er mogelijk uit, zo zegt het Interactive Advertising Bureau.
Vorig jaar groeide de markt met 25 procent van 17 miljard dollar in 2006. Dat is minder dan de 35 procent in het jaar ervoor. De bestedingen aan internet blijven bovendien erg bescheiden: nog geen 10 procent van de totale uitgaven aan advertenties (300 miljard dollar). Wel groeiden de online bestedingen in het vierde kwartaal substantieel.
De cijfers zijn nog niet definitief. De resultaten over het derde en vierde kwartaal worden in mei gepubliceerd.
Het IAB heeft ook richtlijnen gepubliceerd die de privacy van internet gebruikers moet waarborgen. Gebruikers moeten volledig geïnformeerd worden over welke gegevens worden verzameld en adverteerders dan wel websites moeten aangeven waar de voordelen zitten. Google, CNN, Facebook, Comcast, DoubleClick en Yahoo behoren tot de bedrijven die de richtlijnen zullen adopteren.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond