Deel dit artikel
-

Groeiend aanbod e-mailmarketingtools

Reclame versturen per e-mail lijkt eindelijk door te breken. Grote partijen als CMGI en advertentienetwerk DoubleClick doen overnames of maken zelf producten op het gebied van e-mailmarketing en 24/7 Media wil de dienst 24/7 Mail in Europa lanceren.

Hoewel de techniek al veel langer bestaat, raken adverteerders pas de laatste tijd geïnteresseerd in direct marketing via e-mail. In de afgelopen weken hebben de twee leidende partijen in webvertising, CMGI en DoubleClick, flinke investeringen gedaan in deze vorm van adverteren. CMGI heeft onlangs Yesmail.com verworven, waarmee rond de USD 500 miljoen gemoeid was, terwijl advertentienetwerk DoubleClick plannen bekendmaakte om direct e-mailproducten op de markt te brengen en Opt-in Email.com heeft aangekocht.

Volgens Dave Tolmie van yesmail.com heeft het zolang geduurd voordat er interesse was voor reclame en dm via e-mail, vanwege de bezorgdheid over spam. Nu het concept van 'opt-in'-e-mail, waarbij consumenten zelf kunnen aangeven wat hun interessegebieden zijn, meer gemeengoed is geworden, lijken adverteerders vaker te kiezen voor reclame via sterk doelgroepgerichte nieuwsbrieven.

DoubleClick probeert op de toegenomen vraag in te spelen met nieuwe, eigen producten, die volgend jaar op de markt zullen komen. Begin januari lanceren zij de betaversie van 'DART for Publishers', een oplossing die advertenties en content in e-mail nieuwsbrieven plaatst. Met dit programma kunnen uitgevers snel elektronische nieuwsbrieven in elkaar zetten en versturen, waarin zowel content als advertenties per individueel e-mailadres verschillen. In het tweede kwartaal zal de dm-oplossing 'DART for Advertisers' verschijnen. DoubleClick hoopt met deze producten en de overname van Opt-in E-mail.com een volledig aanbod te hebben voor adverteerders.

Online advertentienetwerk 24/7 Media heeft deze week plannen aangekondigd om de e-mail marketingafdeling 24/7 Mail begin volgend jaar naar Europa te exporteren. Het bedrijf wil hiermee inspelen op een nieuwe markt en heeft veel Amerikaanse klanten die zoeken naar middelen om Europese klanten te bereiken. Omdat de reclamecultuur en consumenten hier nogal verschillen van die in de VS zal 24/7 gaan samenwerken met de locale afdeling 24/7 Europe . Daar wist men echter nog niets e vertellen over de introductie van 24/7 Mail.

Bronnen:
InternetNews 1 , en 2

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond