Deel dit artikel
-

Groupon moet cijfers bijstellen

Koopjessite Groupon heeft zijn bedrijfsresultaten te gunstig voorgesteld. Vrijdag werden de cijfers over het vierde kwartaal van 2011 gecorrigeerd. Beleggers straften het bedrijf meteen af: de koers van de aandelen dook fors omlaag.

De omzet was 14,3 miljoen minder dan eerder was gecommuniceerd, geen 506,5 miljoen dollar, maar 492,2 miljoen. Het verlies was 22,6 miljoen dollar groter dan begroot en kwam op 65 miljoen.

De reden voor het verschil is dat Groupon zijn reservefonds moest versterken vanwege eventuele terugbetalingen aan ontevreden klanten: Cijfers die niet waren verrekend met de winst- en verliesrekening. Die bedragen zijn forser geworden, omdat Groupon grotere deals met partners afsluit.

Beleggers waren al langer ontevreden over de financiële verslaggeving van Groupon en ook accountant Ernst & Young heeft Groupon recentelijk nog op de vingers getikt. Het bedrijf heeft beterschap beloofd.

Voor het eerste kwartaal verwacht Groupon een omzet van 550 miljoen.

Deel dit bericht

1 Reacties

Tim Schelling

Vraag eens paar ondernemers hoe tevreden ze zijn met hun Groupon campagnes. Tel daarbij op dat klanten uiteindelijk snappen dat weinig betalen altijd z’n prijs kent. Dan kom je tot de conclusie dat het Groupon business model op drijfzand berust. Ik verwacht dus vaker dergelijke tegenvallende resultaten van Groupon.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond