Deel dit artikel
-

Haarmerk Keune lanceert iconische NFT’s

Keune Haircosmetics lanceert deze week naar eigen zeggen als eerste Nederlandse haarmerk NFT’s. De non-fungible tokens zijn geïnspireerd op vier iconische producten uit de Keune geschiedenis.

Keune Haircosmetics ontwikkelt al sinds 1922 haarproducten voor professionals. Zo was het familiebedrijf de eerste Europese fabrikant van permanentvloeistoffen. Inmiddels zet CEO Eelco Keune, de derde generatie binnen Keune, de innoverende koers voort.

Het merk vertaalt de haariconen nu naar een future-proof versie, als digitale kunstwerken.

De NFT’s zijn te winnen zijn via de Keune Instagram pagina. Het haarmerk volgt hierin andere merken zoals Gucci, Nike en Burberry, die eerder dit jaar ook voor het eerst een virtuele versie uitbrachten van hun producten.

Een NFT is een Non-Fungible Token: een niet-inwisselbaar digitaal bestand, dat als uniek bewijs geldt voor eigendom van digitale kunst. NFT’s zijn sinds afgelopen jaar enorm booming. Zo verkocht Dolce&Gabbana afgelopen september negen ontwerpen als NFT’s voor 5,65 miljoen dollar en werd de allereerste tweet van Twitter-oprichter Jack Dorsey verkocht voor 2,9 miljoen dollar.

De volgende producten worden als NFT uitgebracht:
• De eerste koude permanent vloeistof, gelanceerd in 1951 door Jan Keune
• De eerste haargel, gelanceerd in 1961 door George Keune sr.
• Tinta Color, gelanceerd in 1990, door George Keune sr. in samenwerking met Atse Korndorffer
• De Keune Care range, geherlanceerd in 2016 door Eelco Keune

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond