Deel dit artikel
-

Hellofresh, Home24, Westwing groeien dikke dubbele cijfers

Rocket Internet, de bedrijvenbouwer waar onder meer HelloFresh. Home24 en Westwing onder vallen, laat een omzetgroei zien van 217 procent over de volle breedte van zijn portfolio.

De groeicijfers op het gebied van Food & Grocery drukken het zwaarst op het verkoopresultaat: een toename van 111 procent tot 88 miljoen euro.

Verkoopcijfers van HelloFresh publiceert Rocket Internet niet, maar de klantcijfers zijn indrukwekkend: 7,5 miljoen uitgeleverde orders (+368%) en 282.000 actieve klanten (+452%).

Vanochtend presenteerde bedrijvenbouwer Rocket Internet een update over hoe het zijn bedrijven vergaat. Daarbij rapporteert het enkel kerncijfers en algemene ontwikkelingen, nog geen gedetailleerd financieel kwartaalverslag.

Tot op heden werden er zes nieuwe bedrijven gelanceerd, waarvan niet een in Nederland. In de loop van de rest van het jaar worden er nog vier nieuwe labels op de markt gebracht.

Met Home24 en Westwing heeft het Duitse concern twee van Europa’s grootste online meubelwinkels in handen. De meeste initiatieven op dit terrein spelen zich verder hoofdzakelijk op het niveau van een land af.

Home24 noteerde in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 59,8 miljoen euro (+128%).

Westwing noteerde in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 51,8 miljoen euro (+55%).

Deel dit bericht

1 Reacties

Ed Hensen

Mooi hoor, die prachtige groeicijfers! Maar als je consequent marge inlevert, zoals Home24, is het ook niet zo gek dat de omzet flink groeit. Als de huidige trend zich doorzet staat er straks voor FY 2015 een EBITDA van tussen -120 en -160 miljoen, om over EBT nog maar te zwijgen. Maar de omzet groeit wel met ‘dikke dubbele cijfers’.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond