Deel dit artikel
-

HollandBoutique start Chinese site

Webwinkel HollandBoutique.com van Frans Buikema, gespecialiseerd in de verkoop van typisch Hollandse producten, gaat zich mede richten op de Chinese markt.

Buikema is de Chinese site begonnen omdat veertig procent van zijn klanten uit China komt. Met name Nederlandse babymelkpoeder blijkt populair. Chinese ouders hebben vorig jaar al eens voor een tekort aan melkpoeder in Nederlandse winkels gezorgd, omdat ze hun eigen babyvoeding niet meer vertrouwen.

Volgens Buikema willen Chinese consumenten graag buitenlandse producten die ze in de lokale supermarkten niet kunnen krijgen. Zijn webwinkel verkoopt vanuit Aalsmeer onder meer Jodenkoeken en chocolade.

Al eerder werden Chinese klanten op basis van hun IP-adres verwezen naar een vertaalde site, maar die is nu dan geheel overgedaan, dit keer op een aparte .cn site. Buikema heeft de hulp ingeroepen van een bedrijf van een van de oprichters van Haituncun.com voor de vertaling van de site naar het Chinees.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond