Home24 begint online magazine

Online meubelwinkel Home24 is op zijn site een online magazine begonnen ter inspiratie van de bezoekers.
Het magazine, dat vooralsnog enkel op de Duitse site is te gebruiken, is enerzijds bedoeld ter inspiratie van de bezoekers maar is anderzijds ook een middel om het publiek langer op de site te houden. Daarnaast zegt het iets over de collecties die op Home24 zijn te vinden.
De inspiratiegids ziet eruit als een shoppable blog, waarbij de artikelen zijn geïnspireerd op verschillende themas’s.
Het is aannemelijk dat het magazine in de komende weken of maanden ook op de Nederlandse site van Home24 zal worden geïntroduceerd.
Home24 is een internationale in Europa werkende webwinkel uit de stal van Rocket Internet. De winkel boekte in de eerste zes maanden van 2014 een omzet van 59 miljoen euro en een negatief bedrijfsresultaat (ebitda) van 14,4 miljoen euro.
Operationele verliezen worden bij Rocket Internet ingecalculeerd. Dit resultaat is ondergeschikt aan de groei van bereik en omzet. De aanloopverliezen worden goedgemaakt zodra het bedrijf groot genoeg is om op meerdere markten met lokale spelers te concurreren.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
4 Reacties
John
Is dit een betaald artikel? Een magazine is toch geen nieuws?
Erwin Boogert
Hoi John, dit natuurlijk geen betaald artikel. Webwinkels gebruiken online magazines als marketingmiddel. Dat Home24 dat nu (ook) invoert is vanuit die optiek wel meldenswaardig.
Kocak
Lijkt heel erg op een blog artikel met een afbeelding producten dat naar producten verwijst. Knap gedaan!
Leon Gerrits
Ze zouden beter kunnen investeren in customer service dan in marketing. Helaas zelf ook erg negatieve ervaringen met Home24 http://www.klacht.nl/home24/