Deel dit artikel
-

Hubert Burda vergroot belang in Xing

Het Duitse uitgeeftbedrijf Hubert Burda vergroot zijn belang in profielensite Xing tot 38,9 procent. Xing blijft aan de beurs genoteerd.

De uitgever betaalt 40,44 euro per aandeel, wat een premie van 16,7 procent inhoudt, om zijn belang in Xing te vergroten met 9,5 procent. De financiële ontwikkeling bekoort Burda dermate dat de participatie naar meer smaakt.

Burda spreekt niet de intentie uit om zijn belang verder op te schroeven en geeft expliciet aan dat Xing aan de beurs blijft.

Xing is een profielensite met twaalf miljoen gebruikers, van wie de helft zich in Duitsland bevindt. De site is een directe concurrent van LinkedIn, zij het kleiner van omvang. Ook in bijvoorbeeld Frankrijk heeft LinkedIn niet, zoals in Nederland, het monopolie. In Frankrijk treffen de Amerikanen Viadeo, in zijn thuisland en daarbuiten 45 miljoen leden heeft.

Burda Media is het concern waar ook Tomorrow Focus (en dus Zoover), Zooplus, de DLD-conferenties en bekende printtitels onder vallen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond