Deel dit artikel
-

Hyves introduceert nieuwe fanpagina’s

Naast de bestaande branded Hyves-pagina’s voor merken, lanceert het sociale netwerk fanpagina’s voor merken. Hyves-leden die aangeven voorkeur te hebben voor een merk, worden automatisch lid van een apart netwerk voor dat bewuste merk, de zogenoemde fanpagina.

Hyves is hiervoor een pilot gestart. Geeft een lid bijvoorbeeld aan Nike een leuk merk te vinden, dan wordt hij of zijn aan de Nike-fanpagina gekoppeld. Op deze pagina kan het merk de dialoog aangaan met de fan.

Op Hyves geven leden aan dat ze een voorkeur hebben voor een merk, dat hebben ze misschien twee of drie jaar geleden gedaan. Deze database aan leden heeft een merk al opgebouwd. Een merk kan dit netwerk van leden nu gaan beheren en in contact komen met de eerder opgebouwde schare aan fans “Het interessant omdat je als merk misschien al fans hebt op Hyves. Je begint niet op nul. Leden die nu aangeven dat ze het merk Nike interessant vinden, komen automatisch bij de community”, aldus de woordvoerder van Hyves.

De fanpagina van Nike met meer dan 500.000 leden, is al online te bekijken. Leden die ooit aan hebben gegeven fan te zjin van Nike, en zich ineens in de community van Nike bevinden, kunnen zich hier gewoon voor uitschrijven.

Merken hadden tot nog toe de mogelijkheid om een simpele branded pagina aan te maken, of een onbetaalde Hyves. De officieele fanpagina’s zijn beter vindbaar op Hyves en merken krijgen communicatiemogelijkheden met de al bestaande fanbase.

“We zijn de eerste fanpagina’s in nauw overleg met enkele adverteerders aan het opzetten en met elkaar aan het leren hoe fanpagina’s het beste werken voor merken”, aldus een de woordvoerder. Bij Hyves willen ze om die reden niet dieper op de pilot ingaan. “Het is nog in de beginfase. Later komen we met meer informatie naar buiten.” Er zou volgens een andere medewerker, sprak zijn van premium content waarmee de fanpagina’s gevuld kunnen worden.

Deel dit bericht

5 Reacties

Stefan Smit

Opvallend dat je ook het logo van Hyves kan aanpassen naar je eigen font (zo te zien bij Nike). Jammer dat het nog een tijdje duurt voordat ze het bij meer merken uitrollen, de tijd van testen hadden ze toch allang kunnen toepassen. Dit klinkt nu een beetje als mosterd na de maaltijd. Verder lijkt het gewoon een nieuwe vorm van branded hyves (en dus betaald) ipv van echt iets vernieuwend. Ik ben benieuwd of het aan gaat slaan.

Steven

Je kan op de fanpagina zowel ‘fan’ als ‘lid’ worden. Lekker duidelijk.

“klik hier om toestemming te vragen om lid te worden.” Toestemming? Uhm, hallo, 2011, social media, open netwerken, ik wil zeggen dat ik een merk leuk vind en daar heb ik toestemming voor nodig? Pfffffftt.

Bart

Hyves is te laat, ik zie hier geen brood in.

Maarten

@Steven: Een fan is geen lid en een lid kan wel fan zijn. Als je bij Nike werkt zal je wel toestemming krijgen. Iedereen kan fan zijn zonder toestemming.

Jochem

Hyves is inderdaad stervende. De doelgroep verouderd en de meeste nieuwe social media gebruikers starten meteen met Facebook omdat dat steeds vaker geïntegreerd wordt met nieuwe mobieltjes.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond