Deel dit artikel
-

IAB Nederland brengt digitale audiolandschap in kaart

De Taskforce Digital Audio van branchevereniging IAB Nederland publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht bieden in de verschillende partijen die in het domein Digital Audio in Nederland actief zijn.

De ontwikkeling van digital audio in Nederland heeft de afgelopen periode een flinke vlucht genomen. Inmiddels luisteren miljoenen Nederlanders naar podcasts, streamingdiensten en live radio, en uit de Online Ad Spend Study 2019 blijkt dat de bestedingen binnen podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio in een jaar tijd met 44 procent zijn toegenomen.

Ook in Europa zijn de verwachtingen van digital audio hooggespannen. Onderzoekers van IAB Europe verwachten dat de zogenoemde ad spend van digital audio in 2023 rond de 1,3 miljard euro zal liggen.

Het digitale audiolandschap, inclusief onderbouwende begrippenlijst, is vanaf vandaag te downloaden op de website van IAB Nederland.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond