Deel dit artikel
-

IAB Nederland en BVA richten werkgroep Privacy op

IAB Nederland en de bond van adverteerders BVA richten samen met advocatenkantoor DLA Piper een werkgroep Privacy op.

Met de werkgroep willen de belangenbehartigers de totale markt van exploitanten, adverteerders en (media)bureaus van advies en documentatie voorzien op het gebied van de European General Data Protection Regulation (GDPR) en de e-Privacy Verordening. Tevens zal de werkgroep actief de dialoog met de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) aangaan om gezamenlijk de zakelijke markt, maar ook de consument voor te lichten over alle komende veranderingen.

Er is ook aansluiting gezocht tot belangenbehartigers als Stichting Reclame Code (SRC), DDA, PMA, DDMA en DDD om de gezamenlijke behoeftes te verkennen.

De werkgroep bestaat uit Machiel Bolhuis (BVA), Richard van Schaik (DLA Piper), Stephanie Reinders Folmer (DLA Piper), Lauren van der Heijden (Persgroep), Marc Roos (Improve Digital) en Ed Kassens (Whooz). Namens IAB Nederland sluiten Nathalie Peters (IPG Mediabrands), Simon Hania (Adviesraad IAB Nederland), Jolien Siemerink (IAB Nederland) en Tim Geenen (Faktor) aan.

Foto: Rafa Garcés (cc)

Dit bericht is 25 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond