Deel dit artikel
-

‘Iedere club of bedrijf zijn eigen Netflix’

Twee Nederlandse videobedrijven combineren hun platformen waardoor iedereen zijn eigen betaalzender, Netflix of internet-tv kan beginnen. Van eenpitter tot corporate.

Techniek is de beperking niet meer voor wie zijn video-activiteiten naar een hoger plan wil tillen. “Nu komt het aan op marketing. Zelfs de productie proberen we te ontzorgen door samenwerking te sluiten met verkopers van slimme camera’s die je rondom sportvelden ziet”, vertelt Stef van der Ziel van Jet-Stream.

Jet-Stream uit Groningen sloot een samenwerking met Audienceplayer uit Amsterdam om hun respectievelijke videotechnologiëen gecombineerd naar de markt te brengen. Audienceplayer heeft een platform waarmee het ruim honderd klanten bedient, van een streamende yogastudio, een live coach tot Cheflix met z’n masterclasses over koken. Jet-Stream positioneert zich iets daarboven.

Van der Ziel: “Hun platform is beschikbaar vanaf zo’n honderd euro, bij ons vanaf tweeduizend per maand. We gaan ervan uit bijvoorbeeld een sportclub met één à twee sponsoren de kosten al kan dekken. Vervolgens bepaal je zelf het verdienmodel: van maandabonnementen tot gratis-maar-reclame of -achter-login tot afzonderlijke video-aankopen.”

De ondernemer is in gesprek met sportbonden. “Een bond zou centraal voor alle clubs kunnen inkopen en de kosten verdelen.” Daarmee haken de bedrijven in op een groeiende trend waarbij niet enkel bedrijven maar ook sportverenigingen video naar hun publiek uitzenden.”

In Nederland kijkt de mediaconsument dagelijks zo’n tweehonderd minuten per dag naar videoproducties op televisie of streamingplatformen. Een kleine veertig procent daarvan, of: 75 minuten, gaat naar videoplatformen die geen televisie zijn.

De recentste kijktijdmeting van Nationaal Media Onderzoek:

Foto: KAL VISUALS, Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond