Deel dit artikel
-

Ilse Media neemt belang in Marketingfacts

Ilse Media heeft een belang genomen in Marketingfacts. Dat heeft Marco Derksen, de geestelijke vader van Marketingfacts, vannacht bekendgemaakt. Het gaat om een minderheidsbelang. Hoeveel procent van de aandelen Derksen heeft verkocht, wil hij niet kwijt. Derksen heeft voor Ilse gekozen omdat het daar volgens hem op dit moment gebeurt. “Ilse is de partij die het actiefst is op het gebied van weblogs en rss. Daar hoefde ik niet lang over na te denken,” zegt Derksen.

Ilse hoopt met Marketingfacts een hoop kennis over interactieve marketing binnen te halen. “Met Marketingfacts haalt Ilse kennis in huis die het kan etaleren bij adverteerders,” zegt Derksen. Volgens de bedenker van Marketingfacts is Paul Molenaar (de baas van Ilse Media) enthousiast over het belang in Marketingfacts. Het weblog moet onder de vleugels van Ilse de community op het gebied van interactieve marketing in Nederland worden (zowel voor online als voor offline marketing).

Verder moet Marketingfacts gaat dienen als proeftuin voor nieuwe diensten van Ilse. “Neem nou zo'n nieuwe dienst als Feedo (de rss-zoekmachine). Bij Ilse weten ze dat de webloggers van Marketingfacts daar heel kritisch naar kijken en de productontwikkelaars van het nodige commentaar zullen voorzien.”

Volgens Derksen is Marketingfacts de laatste jaren uitgegroeid tot een serieus platform voor interactieve marketeers en trekt de site dagelijks duizenden bezoekers. “Om deze groep te kunnen blijven bedienen en om een volgende stap te kunnen maken bij het bereiken van een breder publiek, is samenwerking noodzakelijk. In Ilse media heb ik een partner gevonden met een duidelijke visie op de ontwikkelingen in  het veranderende medialandschap. Een verandering waarin interactieve marketing een steeds grotere rol gaat spelen,” stelt Derksen.

Marketingfacts zal volgens zich gaan richten op het verzamelen, verwerken en exploiteren van informatie op het gebied van interactieve marketing. De basis blijft de weblog marketingfacts.nl maar daar zal het niet bij blijven. Naast een reeks van cursussen (waarvan de eerste cursus eind deze maand zal plaatsvinden), zijn er plannen voor congressen & seminars, kennissessies, een kennisbank en periodieke uitgaven zoals het Marketingfacts jaarboek.

Het is volgens Derksen voorlopig niet de bedoeling dat Ilse de advertentie-exploitatie op Marketingfacts gaat  doen. “Voor Ilse-adverteerders is Marketingfacts niet zo interessant en Ilse is ook niet actief in de business-to-business-hoek. Het zou heel goed kunnen dat ik de advertentie-exploitatie zelf blijf doen.”

Deel dit bericht

1 Reactie

John de Visser

Hoe werkt dat nou precies? Ik zet voor mijn plezier een blog op over vliegvissen, betrek daar andere actieve liefhebbers bij en verkoop vervolgens een belang aan een uitgever. Ga ik dan met terugwerkende kracht van die blog een bedrijf maken? Stop ik 'm in een BV? Ga ik mijn co-auteurs in dienst nemen? Wanneer wordt mijn blog een business, en hoe?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond