Deel dit artikel
-

Ilse zoekt naar nieuw imago

Het vorige maand uitgevoerde onderzoek op de Ilse-site , heeft geresulteerd in een verbouwing van de site. Blijkbaar is Ilse geschrokken van haar imago alleen een zoekmachine te zijn. In samenwerking met communicatiebureau KesselsKramer wil Ilse zich – nog vóór de beursgangeen nieuw imago aanmeten.

Om dit te bewerkstelligen is er een campagne van start gegaan op tv, in dagbladen, op abri's en online. Hierbij wordt Ilse voorgesteld als persoon. Uit het onderzoek blek dat gebruikers Ilse vooral zien als zoekmachine, terwijl de site meer wil zijn, zoals een e-commerce platform.

Het nieuwe gezicht is een voorbereiding op de verdere uitbouw van de producten en diensten van Ilse. Merien ten Houten, oprichter en CEO van Ilse: "Onze site heeft elke maand meer dan anderhalf miljoen bezoekers. Veel mensen kennen ons wel maar gebruiken niet al onze diensten, terwijl we hierin een steeds completer aanbod aanbieden. De campagne moet onze herkenbaarheid en naamsbekendheid verder vergroten."

Deel dit bericht

8 Reacties

William Foughty

Prima service Ilse, alleen dat "nieuwe meiske" geeft de site wel een erg tuttig en weinig zakelijk imago. Gaat Ilse zich nu richten op Margriet lezeressen ??

Nathalie van Veghel

Goh, die Ilse lijkt wel heel erg op een zoeksite die ik (overigens al maanden) veel gebruik, http://www.goudlinkje.nl. Ik vraag me dan ook af of bovengenoemd reclamebureau gekomen is met een oorspronkelijk idee of een ordinaire "rip off" van een aansprekend imago!

Cees Aandeweg

Bij de aanmelding van de website van ons (amprovider.com) bij Ilse lukt dit niet omdat wij de toevoeging COM gebruiken. Ilse reageerde hierop dat alleen NL geaccepteerd wordt omdat men alleen Nederlandse bedrijven wil opnemen. M.i. wat kortzichtig omdat het gebruik van COM niet betekent dat een bedrijf niet-nederlands is. Kortom wat vreemd.

New Message Amsterdam

PERSBERICHT Ilse niet origineel Een oud concept in een nieuw jurkje Amsterdam, 27 april 2000 Wat een briljant idee! De internetsite Ilse persoonlijk maken door er een virtueel persoontje aan te koppelen, waardoor je binnen de vaak ietwat kille internet markt een 'unieke' positie inneemt die de internetter aanspreekt. Maar hadden we dit niet al eerder gezien? Inderdaad! Nog voor de eeuwwisseling konden wij al kennismaken met Goudlinkje, het lieve meisje dat over het net raast op zoek naar nuttige en kwalitatieve informatie. Als Goudlinkje een goede site tegenkomt tijdens haar surfavonturen op het web stopt ze hem in haar mandje en voegt ze deze toe aan haar goudopslag (lees: haar website). Het is daarmee haar doel om iedereen op een overzichtelijke manier over het web te leiden. Natuurlijk zijn wij, de makers van Goudlinkje's website, erg teleurgesteld in het feit dat Ilse sinds kort gebruik maakt van een bestaand concept. We hebben dan ook onze advocaat de opdracht gegeven om te onderzoeken in hoeverre juridische stappen kunnen worden ondernomen teneinde ons unieke webvriendinnetje te beschermen. Goudlinkje is te vinden op haar eigen pagina http://www.Goudlinkje.nl, een portal site waarmee je je surftochten start. Ze is altijd bereikbaar en beantwoordt direct vragen die haar gesteld worden.Goudlinkje kenmerkt zich al een hele tijd door haar wijze, nieuwsgierige, kittige en behulpzame karakter. Samen met haar lieve, sprookjesachtige en ondeugende uiterlijk spreekt zij bij vele internetters tot de verbeelding, mede dankzij haar persoonlijke communicatie met de buitenwereld. Wij, bureau New Message uit Amsterdam, hebben grote plannen met Goudlinkje. Inmiddels heeft ze al duizenden vaste bezoekers per dag, een aantal dat moet blijven oplopen door middel van een radiocampagne in combinatie met print en ondersteunende acties zoals promotionele stunts, prijsvragen en een campagne op bierviltjes.Goudlinkje verscheen onder andere in de Metro en de Telegraaf en ook online werd ze actief gepromoot door bijvoorbeeld investeringen in de vindbaarheid van haar site op het web bij met name zoekmachines zoals bijvoorbeeld?.Ilse.nl!Verondersteld mag dan ook worden dat een grote speler als Ilse Publishing BV of haar reclamebureau KesselsKramer op de hoogte was van het bestaan van http://www.Goudlinkje.nl. End   

Vogelman Struisduiker

Hoera!Eens te meer bewijst Ilse haar oneindige domheid, en verneukt haar eigen imago nog een tikkeltje verder. Waar het bedrijf eerst een rip-off van reeds bestaande diensten was, wordt hier nu ook nog eens een rip-off van een reeds bestaand imago aangekoppeld. Goed, ook Goudlinkje ziet er niet uit, maar het nieuwe poppetje van Ilse slaat werkelijk alles; waarschijnlijk weer ontworpen door zo'n krankzinnige die zijn dagen vult met cocaine snuiven en debiele reclame-concepten 'bedenken'. Van harte, Ilse, met deze kinderlijk infantiele zet! Gelukkig maar voor jullie dat beleggers geen kaas van Internet gegeten hebben.

Job Franken

Wat een onzin. Met name het persgeile gedrag van die knakkers van Goudlinkje. Ongelofelijk dat deze mensen niet eerst de moeite schijnen te nemen om met Ilse in contact te treden, maar direct de pers benaderen. Dit is geen manier van doen. Daarnaast doen deze mensen net alsof ze een patent hebben op het persoonlijk maken van een dienst via een fictief iemand. GELUL! Feit is dat diensten weinig tastbaar zijn en pas tot de verbeelding spreken als er op een concrete manier mee wordt omgegaan. Dit gebeurt al jaren binnen alle sectoren. Kijk maar naar de Scoot man, Monique van der Ven of de Apeldoorn bellen reclames doen feitelijk hetzelfde. Die gaan ook niet met elkaar in de clinch. Ik zie deze affaire dan ook als een uitlaatklep van een gefrustreerde volger die zich realiseert dat ie nooit marktleider zal worden.

Glamdriedel Yosvalir

Maar… dan nog… het gaat er hier niet om of Goudlinkje eerder was met dit soort stompzinnig gedoe… het gaat erom dat het stompzinnig gedoe is. Punt. Verder was Ilse natuurlijk al een rip-off van reeds bestaande diensten. Bovendien gebruikt tegenwoordig ieder zichzelf respecterend internet-gebruiker gewoon WebFerret; waarvoor zou men nog naar Ilse moeten komen?

Labrat

De laatste tijd valt het iets mee: maar ilse is altijd erg traag geweest. ik heb het 'succes' nooit gesnapt. Nu er enkele andere goede NL zoeksites zijn gebruik ik Ilse trouwens nooit meer. Ilse is een rommelige slecht, vormgegeven site, heeft een soort goedkope uitstraling. Dat is na de restyling alleen maar erger geworden. Ze hadden zelfs experimenten waarbij je na het submitten van een zoekwoord enkele popups kreeg waar je iets moest invullen aaaarrggg. Als je tijd steekt om andere zoekmachines uit te proberen (Wat Ilse gewoon is, een zoekmachine ondanks marketing geblaat!) kom je erachter dat ilse een goedkoop en inferieur product is, wat voor imago ze ook hebben.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond