Deel dit artikel
-

Imitatie van ‘echte’ winkelervaring

Een echte winkelervaring is via Internet niet mogelijk. Het Amerikaanse e-Sim denkt er heel anders over. Op de winkelsite van AmericaOnline worden dankzij e-Sims technologie produkten interactief gedemonstreerd.

Bezoekers kunnen luisteren of de rinkel van een telefoon wel bevalt, voordat er tot koop wordt overgegaan. Experimenteren met een camera, of een videorecorder programmeren? De site geeft een redelijk realistische manier voor het testen van virtuele producten, zegt AOL. De LiveProducts-technologie, ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf e-Sim, zorgt ervoor dat er tussen online en offline artikelen nauwelijks verschil is.

'Op deze manier hopen we een gebruiksvriendelijke manier van winkelen te introduceren', zegt AOL's Patrick Gates, vice-president e-commerce. 'Klanten weten nu wat ze bestellen.' Op dit moment kunnen bezoekers onder andere televisies, horloges, ovens, camera's en mp3-spelers uitproberen. Dat assortiment zal later uitgebreid worden.

E-sim wil verdergaan in de online belevingswereld. Daartoe opende het bedrijf de portal livemanuals , waar bezoekers productsimulaties, online handleidingen en complete rondleidingen langs en door artikelen voor de kiezen krijgen.

Commentaar Emerce:
Deze nieuwe ontwikkeling zou wel eens een doorbraak kunnen zijn om publiek over de streep te trekken. De 'winkelervaring' wordt inderdaad interactiever en leuker; Een klant kan immers meer doen dan met één klik het product in het boodschappenmandje stoppen. De technologie brengt de consument een stukje dichterbij de zo gewenste 'look and feel' van het winkelen. En, ook leuk voor de adverteerders, een bezoeker blijft vanzelf langer hangen op de website.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond