Deel dit artikel
-

Infographic: ING bouwt TAN-code verder af

ING heeft begin dit jaar aangekondigd na ruim 30 jaar de TAN-code te vervangen door mobiel bevestigen via de Mobiel Bankieren App. Dit is de standaard bevestigingsmethode om opdrachten te bevestigen in Mijn ING. Nu al gebruiken 3,9 miljoen particuliere en zakelijke klanten de Mobiel Bankieren App om hun bankzaken te regelen en dit neemt de komende jaren alleen maar toe. Van de particuliere klanten die online bankieren, heeft inmiddels 78 procent de Mobiel Bankieren App om opdrachten te bevestigen. Voor klanten die geen smartphone of tablet hebben om de Mobiel Bankieren App te gebruiken, komt ING vanaf het voorjaar van 2019 met de ING Scanner.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jan

Persoonlijk erger ik mij er nogal aan hoe de ING dit communiceert: “Voor klanten die geen smartphone of tablet hebben.”. Alsof iedereen die de app niet gebruik een soort ouderwetse digibeet zonder smartphone is en er geen andere redenen bestaan om de app niet te willen / kunnen gebruiken.

Bijvoorbeeld om privacy redenen:
In een browser kun je tracking zien en zelf blokkeren, in de app zie je dit niet meer.

Of aansprakelijkheid:
Volgens de voorwaarden van ING Mobiel bankieren ben je bent aansprakelijk voor schade als je geen origineel of actueel besturingssysteem gebruikt die ‘up-to-date’ is (dan vallen dus al heel veel Android gebruikers af die niet meer kunnen updaten).

Maar daar hoor je de ING niet over.

Dennis

Ik ben het eens met Jan, maar voor mij is ook het gebruikersgemak belangrijk. Als ik op mijn ene device bezig ben, is dat vaak omdat mijn andere device niet in de buurt is, en door deze stap moet je altijd twee devices bij je dragen. Erg onhandig

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond