Deel dit artikel
-

inhoud

Reportage:
Scoren op het net
De belofte van sport: het trekt een miljoenenpubliek, op het web zou daarom goud geld verdiend worden via advertising en merchandising. Maar de online advertentiemarkt ligt op z'n gat, en ook e-commerce wil maar niet groot worden. Hoe verdien je dan geld? Drie verhalen over webcasting, statistieken en gokken. "Zolang internetcontent niet in de buurt komt van wat we op televisie gewend zijn, zal het niet werken."

Interview:
Paul Molenaar
We hadden een gesprek met directeur Paul Molenaar van Ilse Media Groep. Eerlijk: "Met de nieuwe zoekmethode is Ilse niet meer objectief", cynisch: "Internet is een marketinginstrument", en optimistisch: "Op basis van het huidige dienstenaanbod kan Ilse winstgevend zijn".

Update:

Kennismanagement

Al meer dan tien jaar wordt er gebrainstormd over het managen van kennis, dat de onderscheidende factor voor bedrijven zou worden. Maar helderheid over het vakgebied is nog ver te zoeken. "Misschien moet je je niet zo druk maken om kennis die vervliegt?"

Recente Reacties Over content management door omroepen en Europarlementariërs die geen cookies lusten.

New Business

Rustig e-business oefenen, snel een bannertje halen, heel snel domeinnaaminformatie opvragen, ontspannen herinneringen aan BitMagic ophalen en kalm blijven als de IRD een rekening stuurt.

Columns

Ben Tiggelaar zegt dat hij beroepshalve een zeikerd is: "Irriteren en inspireren"

Christiaan Alberdingk Thijm zegt dat de wet een beetje gek is: "Monopolies te koop!"

Job Franken zegt sommige dingen liever niet: "Zwijgen is goud"

Nieuwsmakers

Andy van der Mark (Youradvice): "De grootste fiscale klappen voor ict-startups moeten nog komen."

Frans Biegstraaten (Smarthaven): "Het is makkelijk om achteraf de koe in de kont te kijken."

Anton Mollerus (Ab.fab): "Wie niet wil hoeft dat alleen maar kenbaar te maken."

27 Paul Hendriks (E-com Factory): "Met lage prijzen kun je geen e-commerce business opbouwen."

Lopende Zaken

E-business De eerste, de beste of de goedkoopste? Betere dienstverlening staat voorop, zo wijzen nieuwe onderzoeken op het gebied van business-to-business e-commerce uit.

E-business Anderhalf jaar geleden deed DSM nog vrijwel niets aan e-business. "Toen hebben we onze Nikes aangetrokken en nu lopen we in sommige gevallen voor op de concurrentie."

Marketing Waarom kiezen adverteerders toch voor saaie banners in plaats van flitsende Flash- en dhtml-advertenties?

Technologie De asp-markt dreigt weer te floreren. Krijgt Scott McNealy (Sun) alsnog gelijk met de uitspraak dat het netwerk de computer is?

Technologie Draadloze handel is leuk en aardig, maar dan moet het wel veilig zijn. Bijkomend probleem: de angst dat criminelen vingers afhakken ten behoeve van de vingerafdruk-scanner.

Technologie Volgens PvdA-kamerlid Rik Hindriks is het breedbandbeleid mislukt. Wie gaat glasvezel alsnog naar de voordeur brengen, de overheid of de markt?

Feiten en cijfers

Internetstatistieken en hun duiding, verzameld en besproken door Bas Vlugt.

Reviews

Webwatchers Een deskundigenpanel bekeek en vergeleek sites van 'de grote drie' voetbalclubs.

Banner reviews Het Banner Panel klikte door op banners van financiële dienstverleners.

Site van de maand Martijn van Osch bespreekt community-content van Plastic.com

Workshop Sjaak Adriaanse belegt een virtuele vergadering en maakt duidelijk of dat werkt.

Harde Waren Draagbare mailprogramma's, lopende harde schijven, voertuigen met een humeur en… aaibare robots.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond