Deel dit artikel
-

Internet gouden melkkoe voor de thuiswinkelbranche

Online winkelen lijkt meer en meer aan populariteit te winnen. De Nederlandse thuiswinkelbranche genereert het grootste deel van de omzet via internet. De omzet uit de verkoop van producten en diensten via internet, catalogi en post kwam in 2007 neer op 4,68 miljard euro.

Daarvan is 3,89 miljard euro via internet binnen gehaald. In vergelijking met 2006 is dit een groei van 38 procent. Dit blijkt uit de ‘Thuiswinkel Markt Monitor 2007-2′, het halfjaarlijkse onderzoek van Blauw Research naar consumentenbestedingen via internet en andere verkoopkanalen in samenwerking met Thuiswinkel.org.

Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: "De omzetstijging wordt vooral veroorzaak door toenemende consumentenbestedingen via het online kanaal. In 2007 zijn er 1,5 miljoen mensen bijgekomen die voor het eerste een online aankoop hebben gedaan. In de overige verkoopkanalen, zoals catalogi, post, telefoon, daalde de omzet met ruim 9 procent van 0,87 miljard euro in 2006 naar 0,79 miljard euro in 2007."

Via webwinkels is in 2007 een omzet van 3,9 miljard euro behaald, in 2006 was dat 2,82 miljard euro. In de afgelopen jaren is het online aandeel van de totale thuiswinkelomzet telkens toegenomen. In 2007 is 83,2 procent van de omzet van de thuiswinkelbranche middels het online verkoopkanaal gerealiseerd. Dat is een groei van 6,7 procent ten opzichte van 2006 toen 76,5 procent van de totale thuiswinkelomzet via internet werd gegenereerd.

Bron foto: Tanya Ryno (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond