Deel dit artikel
-

IntroMedia lanceert e-zine Tomorrow

Dit voorjaar introduceert IntroMedia het E-magazine Tomorrow in Nederland onder licentie van de Hamburgse Verlagsgruppe Milchstrasse. Geheel in de lijn van de Duitse succesformule moet het een combinatie worden van een website, tijdschrift en TV programma. Falk Madeja, samen met Tiago Jurgens leider van uitgeverij IntroMedia, noemt Tomorrow 'het eerste lifestyle magazine voor de generatie @'.

Tomorrow biedt onderwerpen als internet, telecommunicatie en E-commerce, boodschappen doen op het internet en bekende 'personalities'. De doelgroep bestaat uit mensen van rond de dertig die zich privé of zakelijk dagelijks bezig houden met internet en telecommunicatie. Enige tijd na de introductie van de site zal ook het tijdschrift op de Nederlandse markt uitkomen.

Het nieuwe internetmagazine moet volgens Madeja op diverse manieren omzet genereren. 'Net als in Duitsland werken we in Nederland samen met andere bedrijven aan het creëren van een Tomorrow Umfeld, een community. Doel is dat de sitebezoeker bijvoorbeeld een auto kan reserveren of een reis kan boeken.' Madeja kan geen bedrijfsnamen noemen, daar de onderhandelingen nog volop gaande zijn. Tegelijkertijd voert IntroMedia gesprekken met mogelijke sponsors en adverteerders.

Verlagsgruppe Milchstrasse lanceerde Tomorrow, met ht Amerikaanse Wired magazine als inspiratiebron, in november 1998 op de Duitse markt. Het groeide uit tot marktleider. Precies een jaar later ging de groep met Tomorrow Internet AG naar de Duitse beurs: 25% van de aandelen werd verkocht, goed voor een waarde van een kwart miljard DM.

De Italiaanse uitgeverij RCS, aandeelhouder van Milchstrasse, startte enkele weken geleden met Tomorrow in Italië . Er zijn reeds plannen voor lanceringen in andere landen.

Bron: Berlin Online

Deel dit bericht

1 Reactie

Frederik van den Bosch

Vooral erg handig dat tomorrow.nl geregistreerd staat op naam van Tomorrow Pension Consultants 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond