Deel dit artikel
-

Investeerders moeten Kleertjes.com aan groei helpen

Claudia Willemsen, oprichtster van Kleertjes.com, heeft twee investeerders aangetrokken om de expansie versneld te laten plaatsvinden. Comnaar Investments en Mentha Capital krijgen elk een derde van de aandelen.

Financiële details worden verder niet vrijgegeven.

Kleertjes.com had al langer plannen voor Europese uitbreiding, maar is momenteel actief in Nederland en mondjesmaat in de Benelux. Het is de bedoeling dat daar andere West-Europese landen bijkomen. Kleertjes.com brengt dat nu in kaart. Het groeigeld van de investeerders aan wie Willemsen tweederde van haar aandelen verkocht, wordt daarnaast gebruikt voor de uitbreiding van het assortiment. Zo wil het bedrijf zich, naast de verkoop van kinderkleding, steviger op de kinderschoenen gaan richten dan het nu al doet en de markt voor zwangerschapskleding aan gaan boren.

Willemsen treedt af als CEO, maar keert terug als Creative Director, een rol waarin ze het gezicht van de webwinkel blijft en zich inhoudelijk bezig zal houden met het assortiment en andere zaken. Ze speelde al langer met het idee om nieuwe mensen aan te trekken en er waren gesprekken met meerdere partijen. Met de huidige investeerders is er naast geld, ook kennis en een netwerk binnengehaald. Een nieuwe CEO wordt nog gezocht.

Comnaar Investments en Mentha Capital zien vooral mogelijkheden voor verdere groei. Onder meer in eigen land door uitbreiding van het assortiment, maar ook op markten over de grens. Er verandert verder niks aan de cultuur en strategie van het bedrijf.

De winkel zette in 2008 voor 8 miljoen euro om en sloot vorig jaar af met een omzet van 10,6 miljoen euro.

Deel dit bericht

1 Reactie

Francis

Ik voelde de bui al hangen 🙂 Claudia, veel plezier met je eurootjes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond